728 x 90

ادعاهای رئیسی؛ نمک بر زخم و بنزین بر آتش!

سخن روز
سخن روز

-جبران کسری بودجه بدون استقراض از بانک مرکزی!

-کنترل رشد نقدینگی!

-افزایش چشمگیر تولید!

-تضمین امنیت غذایی مردم!

-تامین به‌موقع کالاهای اساسی!

-رکوردشکنی در تجارت خارجی!

شاید باورش سخت باشد که این ادعاها را رئیس‌جمهور ۶کلاسهٔ نظام آخوندی در سفر روز پنجشنبه به‌آذربایجان شرقی و صحبت با آخوندها و ائمهٔ جمعهٔ خامنه‌ای در این استان بیان کرده است!

اما همان‌طور که «وقاحت» یک واقعیت ذاتی رژیم ولایت فقیه است، بیان این ادعاها توسط رئیسی هم واقعیت دارد. البته رئیسی پا را فراتر هم گذاشت و در حالی که رسانه‌های خود رژیم گزارش می‌دهند شدت فقر تا حدی است که هم‌اکنون «خرید و فروش نوزاد در ایران؛ از هیچی تا ۳۵۰میلیون» تومان «در تمام شهرها» گسترش یافته (اصلاحات نیوز-۱۳خرداد)، گماشتهٔ خامنه‌ای مدعی «ثبات در اقتصاد کشور» هم می‌شود و می‌گوید «هیچ مشکل غیرقابل حلی در کشور وجود ندارد!».

البته رئیسی که می‌داند این ادعاهایش فراتر از تمسخر، باعث افزایش خشم و کینهٴ مردمی می‌شود که «حقوق‌شان به‌صورت گازانبری مورد هجوم و حملهٔ (دولت رئیسی) قرار گرفته» (ایلنا-۱۸خرداد)، در یک فرار به‌جلو فروپاشی اقتصادی و تورم بی‌سابقه را «عددسازی کاذب در اقتصاد و ایجاد انتظار تورمی از سوی دشمنان» عنوان می‌کند و فقر، گرسنگی، زباله‌گردی، بی‌خانمانی و خالی شدن سفره‌ها را «شایعه‌پراکنی و حمله به‌امنیت» نظام توسط دشمن می‌نامد!

البته شدت فاجعه آن‌چنان است که نیاز هم به‌افشاگری دشمن نیست. چرا که خود کارگزاران، کارشناسان و رسانه‌های حکومتی آژیرهای قرمز نفرت متکاثف اجتماعی را می‌شوند و پیاپی مجبور می‌شوند به‌شکست و بن‌بست رئیسی اذعان کنند.

همتی، رئیس پیشین بانک مرکزی رژیم با طعنه نسبت به «سرانجام وعده ساخت ۴میلیون مسکن»، گرانی سرسام‌آور اجاره‌بها را یادآوری می‌کند و می‌نویسد: «آقای رئیسی، از وضع اجاره‌ها خبر دارید؟» (۱۷خرداد).

سایت حکومتی آفتاب نیوز به «رشد ۹۵۰درصدی قیمت مسکن در تهران» اذعان می‌کند و مرکز پژوهش‌های مجلس ارتجاع مجبور می‌شود به‌شدت گرفتن فاجعهٔ بی‌خانمانی اذعان کند که «متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران، طی ۵سال یعنی از آذرماه سال۱۳۹۶ تا آذرماه سال۱۴۰۱، از ۵میلیون و ۸۸هزار تومان به ۴۸میلیون و ۷۳هزار تومان رسیده است» (خرداد۱۴۰۲).

مرکز آمار رژیم به‌رغم مهندسی و کوچک کردن آمارهای بحرانی، مجبور می‌شود به «تورم نقطه‌ای مواد خوراکی در ایران طی یک سال گذشته» که «نزدیک به‌۸۰درصد بوده» اعتراف کند. آماری که نشان می‌دهد ایران آخوندزده به یکی از ۵کشور دارای بدترین نرخ تورم در جهان تبدیل شده است.

روزنامهٔ حکومتی جهان صنعت هم از «شیب صعودی قیمت خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها از سال گذشته که دولت ابراهیم رئیسی تحت عنوان «جراحی اقتصادی» ارز ترجیحی را حذف کرد» می‌نویسد که باعث شده «در فروردین امسال نسبت به سال گذشته حجم خرید مواد غذایی مردم ۳۰ تا ۳۵درصد افت» کند و «سفرهٔ ایرانیان نیز آب» برود (۱۷خرداد).

رئیس اتحادیهٔ حکومتی گوشت گوسفندی هم از «کاهش ۳۰درصدی مصرف گوشت قرمز به‌دلیل گرانی» توسط مردم و «شرایط ناگوار سفرهٔ خانوارها در ایران» می‌گوید (۱۴خرداد).

وضعیت آن‌قدر بحرانی است که خبرگزاری سپاه هم مجبور می‌شود اعتراف کند که خود دولت رئیسی عامدانه «برای تثبیت گرانی» و غارت مردم، رو به «عرضهٔ کم مرغ» آورده که باعث شده «هر کیلو سینهٴ مرغ به ۱۲۰هزار تومان» برسد و «هیچ فریادرس و نظارتی هم در کار نیست» (فارس-۱۷خرداد).

اما چرا به‌رغم این‌که فضاحت شکست رئیسی همه‌جا عیان است، باز هم گماشهٴ خامنه‌ای مدعی «ثبات در اقتصاد کشور» می‌شود؟

خود این ادعا گویای بن‌بست است. رئیسی راهی برای خروج از بحران فاجعه‌بار فروپاشی اقتصادی ندارد و می خواهد با ‌دروغ‌درمانی و ادعاهای آن‌چنانی آبی بر آتش خشم مردم بریزد. اما این ادعاها نمک پاشیدن بر زخم عمیق خلقی ستمدیده و ریختن بنزین بر آتشی است که زیر خاکستر، منتظر فوران و انفجار است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/579f5f96-9d86-4c56-8950-364cec98519c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات