728 x 90

تهاجم کانون‌های شورشی به مقر مرکزی وزارت اطلاعات

سخن روز
سخن روز

در حالی که جلاد جنگ‌افروز پیوسته تلاش می‌کند از فجایع جنگ غزه، سرپوشی برای اختناق و سدّی در برابر قیام بسازد، و در شرایطی که قضاییه جلادان با ۱۰۶اعدام در آبان و گسترش طرح‌های سرکوبگرانه با عناوین مضحک «حجاب‌بان» و گشت موبایل و... تلاش می‌کند فضای ترس و ارعاب را در جامعه حاکم کند، قهرمانان کانون‌های شورشی در پاسخ به اعدام جنایتکارانهٔ میلاد زهره‌وند به اتهام «قتل یک مأمور حکومتی»، با انفجار مقر مرکزی وزارت اطلاعات سیلی محکمی بر بناگوش خلیفهٔ خون‌آشام نواختند.

کانون‌های دلاور شورشی قبل از تهاجم کوبنده به «سلسله اعصاب رژیم» در مقر مرکزی وزارت اطلاعات، با انفجار ستاد اجرایی فرمان خمینی ملعون (اول آذر ۱۴۰۲) و تهاجم و انفجار قضاییهٔ جلادان در مشهد (۲۹آبان ۱۴۰۲)، درس دیگری به جلادان جنگ‌افروز دادند. پیش از آن نیز (از ۲۲ تا ۲۷آبان) ۶۴۰پراتیک انقلابی و عملیات ضداختناق در ۸۳شهر میهن به‌مناسبت سالگرد قیام کبیر آبان خواب را از چشم جلادان ربود.

مقر مرکزی وزارت اطلاعات در باغ مهران، همان ساختمان مرکزی ساواک شاه در خیابان سلطنت‌آباد است که سردژخیمان جنایتکار ساواک، از قبیل پرویز ثابتی، در آن مشغول انواع توطئه‌ها و جنایات سرکوبگرانه علیه پیشتازان انقلاب و آزادی بودند و شماری از همین جنایتکاران پس از انقلاب به خدمت شیخ در آمدند. محل باغ مهران از همان فردای انقلاب توسط مهره‌های سرکوبگر استبداد دینی به کانون توطئه علیه نیروهای سازنده انقلاب و سپس به مقر اصلی وزارت منفور اطلاعات تبدیل شد.

مقر مرکزی وزارت بدنام اطلاعات هم‌چنین مسئولیت هدایت تیم‌های تروریستی خامنه‌ای در خارج کشور را به‌عهده دارد.

به‌دنبال یک تهاجم کوبنده به همین مقر وزارت اطلاعات در باغ مهران در ۲۵تیر ۱۳۷۹، ستاد فرماندهی مجاهدین در داخل کشور اعلام کرد: «همزمان با سالگرد قیام قهرمانانهٔ دانشجویان و مردم تهران در تیرماه سال گذشته و در پاسخ به‌سرکوب وحشیانه زنان اسلامشهر در هفتم تیرماه جاری و... مقر اصلی وزارت اطلاعات، مرکز جاسوسی و آدمکشی رژیم آخوندی در خیابان پاسداران (سلطنت‌آباد سابق) در یک عملیات بی‌سابقهٔ نظامی، با به‌کار گرفتن خمپاره‌اندازهای ۸۲میلیمتری و مهماتی که از ارتش تحت‌امر ولی‌فقیه مصادره شده بود، ۲۰‌بار پیاپی، به‌نشانهٔ بیستمین سال مقاومت انقلابی در برابر رژیم آخوندی، غاصب حق حاکمیت ملت ایران، توسط واحدهای قهرمان عملیاتی مجاهدین درهم کوبیده شد» (۲۶تیر ۱۳۷۹).

همان زمان، خبرگزاری فرانسه در میان انبوهی انعکاس و گزارش از عملیات قهرمانهٔ واحدهای عملیاتی مجاهدین، در مطلبی با عنوان «مجـاهـدین مـرکز سـلسـله اعصاب رژیم را هــدف قــرار داده‌انـد» این عملیات را منعکس کرد.

در حالی که خامنه‌ای می‌کوشد بر بحران انقلابی و اوضاع انفجاری جامعه ایران با جنگ‌افروزی و سرکوب سرپوش بگذارد، تهاجم کانون‌های شورشی به مقر مرکزی وزارت اطلاعات در باغ مهران، در پاسخ به اعدام جنایتکارانهٔ میلاد زهره‌وند و سایر عملیات درخشان کانون‌های شورشی در هفته اول آذر و آمار خیره کنندهٔ عملیات آنها در آبانماه زیر نگاه و دوربین پاسداران تا دندان مسلح، نماد مجسم استمرار «قیام و آتش» است. این شعله‌های سرکش نشان می‌دهد که شورشگران برای آزادی با درهم کوبیدن «سرمار» جنگ و جنایت و با ضربات آتشین بر دیواره‌های اختناق و ارعاب با موج اعدام، گرمابخش دل‌های داغدار و خلق قهرمان و برانگیزاننده و سمت دهنده برای قیام‌آفرینان هستند.

با تأکید بر همین واقعیت بود که رهبر مقاومت پس از کشتار وحشیانهٔ مردم در قیام آبان۹۸، گفت: «قیام و شورش برای سرنگونی و حاکمیت جمهور مردم ایران جمع شدنی نیست. به خلیفه و پاسدارانش باید گفت، زمان تکثیر و گسترش و پهن کردن کانونها و محله‌ها و شهرهای شورشی است، نه جمع کردن! آنچه در برنامه و دستور است، جمع کردن تمامیت نظام ولایت و اذناب آن است» (مسعود رجوی ـ ۴آذر ۹۸).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/750e8e91-9221-4e31-b29f-1318b46578dd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات