728 x 90

جلسه در کنگره آمریکا؛ چرایی شیطان‌سازی علیه مجاهدین

سخن روز
سخن روز

روز سه‌شنبه ۲۳آبان در یک جلسهٔ توجیهی که توسط شماری از اعضای مجلس نمایندگان در کنگرهٔ آمریکا برگزار شد، موضوع شیطان‌سازی؛ تاریخچه، ابعاد و اهداف آن مورد نقد و بررسی قرار گرفت. در این جلسه، کتاب «دست پنهان آیت‌الله» به‌قلم پروفسور ایوان ساشا شیهان که به فعالیت‌های پنهانی رژیم برای ضربه زدن به اپوزیسیون اصلی‌اش پرداخته است، معرفی گردید.

تام مک کلینتاک عضو کمیتهٔ قضایی کنگره، در ابتدای جلسه ضمن تشریح شرایط کنونی و نیاز رژیم آخوندی به شیطان‌سازی علیه آلترناتیو دموکراتیک، در پاسخ به‌علت این حجم از شیطان‌سازی علیه مجاهدین گفت: «همهٔ این اقدامات برای مخدوش کردن جنبش آزادیخواهانهٔ مردم ایران است و لذا هدف این جلسه و بحث امروز برملا کردن همین جنبه‌ها است». وی با اشاره به میلیونها دلار پول و منابع هنگفتی که رژیم ایران برای تولید دهها فیلم، سریال تلویزیونی، انتشار کتاب و گزارش و سایر انتشارات جعلی هزینه کرده است افزود: «این جلسه بسیار مهم است چرا که ابعاد دروغ‌پراکنی رژیم ایران، تلاش این رژیم برای لاپوشانی جنایاتشان، و امتیازگیری این رژیم از کشورهای غربی بر اثر سیاست مماشات از جمله دریافت میلیاردها دلار را برملا می‌کند».

پروفسور ساشا شیهان معاون دانشکدهٔ روابط عمومی دانشگاه بالتیمور و نویسندهٔ کتاب «دست پنهان آیت‌الله»، در رابطه با ابعاد شیطان‌سازی و تلاش سیاست مماشات برای امدادرسانی به فاشیسم دینی گفت: «در تحقیقات گسترده‌یی که در سالیان گذشته انجام داده بودیم، برایمان روشن شد که رژیم ایران به مجاهدین در مطبوعات و رسانه‌های رسمی خودش چهار برابر بیشتر از جمع کل همهٔ گروهها و افراد اپوزیسیون توجه می‌کند».

پروفسور شیهان با اشاره به «چهار دهه کمپین عظیم فریب»، سیاست مماشات را از عوامل پیشروی و نفوذ پاسداران در ارگانهای رسمی ایالات متحده دانست و گفت: «استفادهٔ رژیم از سرمایه‌ها و عواملی که برخی از آنها به‌دولت ایالات متحده نفوذ کرده‌اند، کمتر مورد توجه قرار گرفته است». وی افزود: «ما در این تحقیقات جدید، توانستیم نقاط پراکنده را به‌هم وصل کنیم و تصویر کاملی از فعالیت‌های دروغ‌پراکنی رژیم ترسیم کنیم. در همین آمریکا رژیم کسانی را در بالاترین سطوح به‌کار گرفته بود که بتوانند تحت نام متخصص، دروغ‌های رژیم را علیه اپوزیسیون اصلی رژیم، مجاهدین خلق پخش کنند».

سفیر لینکلن بلومفیلد، مدیر کل سابق وزارت‌ خارجه در امور سیاسی ـ نظامی، ریشه شیطان‌سازی و دروغ‌پراکنی رژیم علیه مجاهدین را ایستادگی تاریخی مجاهدین در برابر رژیم و تن ندادن آنها به خواست آخوندها و پافشاری آنها بر اصولشان عنوان کرد و گفت: «در سال ۱۳۵۸ خمینی با مسعود رجوی ملاقات کرد و خواستار حمایت مجاهدین از رژیم برای سرکوب سایر گروه‌های مبارز شد مسعود رجوی به خمینی جواب رد داد و گفت اسلام ما بیش از هر چیز به آزادی تکیه دارد. مجاهدین طی چهار دهه بر همین اصل پافشاری کرده‌اند. از این به‌بعد بود که خمینی و رژیمش جنگی را علیه مجاهدین شروع کردند که به‌مدت بیش از چهار دهه است ادامه دارد».

لینکلن بلومفیلد در تشریح اهداف و سابقهٔ شیطان‌سازی برای بدنام کردن مجاهدین افزود: «رژیم تهران نه تنها بیش از ۴۰سال است که جوی از دروغ و تبلیغات را با پشتوانه سرکوب خشن برای کنترل مردم ایجاد کرده است، بلکه سرمایه‌گذاری هنگفتی برای درست کردن منابع و عواملی در پایتختهای کشورهای خارجی انجام داده است تا پیامی را که می‌خواهد در جاهای دیگر از جمله در واشنگتن القا کند».

رندی وبر عضو کمیتهٔ انرژی و بازرگانی کنگره، با انتقاد از سیاست کنونی آمریکا در قبال رژیم ایران گفت: «وزارت‌خارجه قاطعیت لازم علیه رژیم حاکم بر ایران را نداشته است و تلاش کرده‌اند به آنها نزدیک بشوند، در حالی‌که برعکس مجاهدین خلق ایران را که بیش از چهار دهه علیه این رژیم مبارزه کرده‌اند، نادیده گرفته‌اند. آنها به‌اشتباه تصور می‌کنند که مستبدین همیشه در قدرت باقی خواهند ماند. در واقع این دستان پنهان آخوندهاست که دارد عمل می‌کند. آنها می‌خواهند خودشان و همدستان شرورشان را همواره در قدرت نگه دارند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/af42fa54-9396-48b5-b562-10031ec2ee70"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات