728 x 90

خروش ایرانیان آزاده در ژنو علیه جلاد۶۷

سخن روز
سخن روز

روز چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ (۱۳ دسامبر) ایرانیان آزاده و پشتیبانان شورای ملی مقاومت ایران با تجمع و تظاهرات خود در ژنو، خشم و خروش مردم ایران را علیه رئیسی جلاد ابراز می‌کنند.

این در حالی است که به گزارش خبرگزاری فرانسه، طبق شکایت حقوقی ثبت شده در روز دوشنبه (۲۰آذر) در سوئیس رئیس‌جمهور رژیم ایران باید هنگام ورودش به این کشور به اتهام جنایت علیه بشریت مرتبط با قتل‌عام مخالفان در سال ۱۳۶۷ دستگیر شود. در شکایت از دادستان عمومی فدرال سوئیس خواسته شده که از دستگیری و محاکمه ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور رژیم ایران «به‌دلیل مشارکت در اعمال نسل‌کشی، شکنجه، اعدام‌های غیرقانونی و سایر جنایات علیه بشریت» اطمینان حاصل کند.

در اعلام کارزار اعتراضی علیه حضور جلاد قتل‌عام ۱۳۶۷ ژنو، مقاومت ایران اعلام کرد که شرکت این جنایتکار در اجلاس مجمع جهانی پناهندگان؛ توهین به حقوق‌بشر، حق مقدس پناهندگی و همه ارزشهایی است که بشریت معاصر برای رسیدن به آنها دهها میلیون قربانی داده است. او در حالی در مجمع جهانی پناهندگان ظاهر می‌شود که میلیونها پناهنده ایرانی که به‌خاطر زندان و شکنجه و اعدام ایران را ترک کرده‌اند، در خارج از ایران به‌سر می‌برند. آمار پناهندگان سیاسی ایرانی به‌خاطر ۱۲۰هزار اعدام سیاسی و کشتار مردم بی‌دفاع در تظاهرات، یکی از بالاترین رقم‌ها را در جهان امروز تشکیل می‌دهد. شرکت رئیسی در مجمع جهانی پناهندگان؛ یک لکه ننگ در تاریخ ملل متحد است و صرفاً این رژیم را در کشتار مردم ایران، صدور تروریسم و جنگ‌افروزی جری‌تر می‌کند. او به‌خاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی باید محاکمه و مجازات شود.

نهادهای بین‌المللی، از جمله گزارشگران ویژه سازمان ملل «اعدام‌های فراقانونی و ناپدید شدنهای اجباری» در سال۱۳۶۷ را به‌عنوان جنایات مداوم علیه بشریت محکوم کرده و به یک تحقیق جامع بین‌المللی در این خصوص به‌ویژه نقش رئیسی در قتل‌عام زندانیان سیاسی فراخوان داده‌اند. ۳۶۰۰پارلمانتر، ۱۲۴رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر سابق و ۷۵ برنده جایزه نوبل در تابستان گذشته خواهان قرار گرفتن سردمداران رژیم در برابر عدالت به‌خاطر جنایت علیه بشریت شدند.

رئیسی جلاد در سفر به ژنو برای شرکت در مجمع جهانی پناهندگان، توسط شماری از سرکردگان جنایتکار نیروی تروریستی قدس همراهی می‌شود. یکی از این افراد پاسدار سرتیپ عبدالله مبینی دهکردی از اعضای باسابقه و معاون نیروی قدس است که تحت عنوان «معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مهاجرت» به ژنو سفر می‌کند. وی حدود ۱۵سال چه در زمانی که پاسدار سرتیپ احمد وحیدی سرکرده نیروی قدس بود و چه در زمان پاسدار سلیمانی از معاونان این نیرو بوده است.

بعد از روی کار آمدن رئیسی و تصدی وزارت کشور توسط وحیدی سرکرده سابق نیروی قدس، عبداله مبینی به‌عنوان معاون وزیر کشور منصوب شد. وحیدی به‌دلیل نقش مستقیم در بمب‌گذاری مرکز یهودیان در آرژانتین در سال۱۹۹۴ تحت تعقیب بین‌المللی است.

دربارهٔ ضرورت لغو سفر رئیسی به ژنو و محاکمهٔ او، اد ملکرت نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل و رئیس سابق یونامی، در کنفرانسی که هم‌زمان با هفتادو پنجمین سال تصویب اعلامیهٔ جهانی حقوق‌بشر در هلند برگزار شد، گفت: «سازمانهای حقوق‌بشری خواستار حذف رئیسی از این برنامه به‌دلیل نقش او در جنایت علیه بشریت در قتل‌عام زندانیان سیاسی و به‌عنوان عضو کمیسیون مرگ تهران در سال۱۹۸۸ شده‌اند. رئیسی باید پاسخگوی این جنایتها و هم‌چنین باید پاسخگوی مرگ تظاهر کنندگان در نوامبر۲۰۱۹ باشد. وی در آن زمان (قیام آبان ۹۸) ریاست قوه قضاییه را به‌عهده داشت. هم‌چنین در قیام ۲۰۲۲ که وی رئیس‌جمهور بود بیش از ۷۵۰ نفر کشته و ۳۰۰۰۰ نفر دستگیر شدند و همان‌طور که عفو بین‌الملل نیز اعلام کرده است این مسأله نباید بدون عواقب باشد».

خروش ایرانیان آزاده در اعتراض به حضور جلاد قتل‌عام در اجلاس مجمع جهانی پناهندگان، بازتاب عزم ایرانیان آزاده برای افشا و محکوم کردن مماشات ننگین با رژیم رکورد دار اعدام وهم‌چنین نشانه‌یی از استمرار قیام و اعتلای مقاومت انقلابی در میهن اسیرمان ایران برای به زیر کشیدن رژیم جلادان است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cd5d0d54-1910-45bf-aa30-392022c17436"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات