728 x 90

راهی که آمدیم- قسمت ۳۵- مجاهدین تهدید اصلی خمینی

راهی که آمدیم- تاریخچه مجاهدین خلق ایران

راهی که آمدیم- قسمت ۳۵- مجاهدین تهدید اصلی خمینی
راهی که آمدیم- قسمت ۳۵- مجاهدین تهدید اصلی خمینی

 

مجاهدین تهدید اصلی خمینی بعد از انقلاب


غول ارتجاع مذهبی که در زمان شاه بر اثر نفوذ و موقعیت مجاهدین که در شیشه بود، پس از انقلاب ضدسلطنتی و ربودن انقلاب توسط خمینی، از شیشه بیرون آمد. وقتی خمینی به قدرت رسید، ماهیت ارتجاعی و قرون‌وسطایی‌اش به‌صورت انحصارطلبی در عملکردهای سرکوبگرانه ارتجاعی فوران کرد. در صحنه سیاسی مجاهدین به‌خاطر موقعیت سیاسی و مذهبی‌شان تهدیدی برای حاکمیت خمینی بوده و در نتیجه هدف سرکوب قرار گرفتند. در سطح جامعه، نخستن اقدام عملی خمینی سرکوب زنان بود. آنها کمتر از یک ماه بعد از انقلاب، با موج گسترده اخراج از کار و تحمیل حجاب اجباری روبه‌رو شدند.

 

 

 

مجاهدین تهدید اصلی خمینی بعد از انقلاب غول ارتجاع مذهبی که در زمان شاه براثر نفوذ و موقعیت مجاهدین که در شیشه بود، پس از انقلاب ضد سلطنتی و ربودن انقلاب توسط خمینی، از شیشه بیرون آمد. وقتی خمینی به قدرت رسید، ماهیت ارتجاعی و قرون وسطایی اش به صورت انحصارطلبی در عملکردهای سرکوبگرانهٌ ارتجاعی فوران کرد. درصحنه سیاسی مجاهدین به خاطر موقعیت سیاسی و مذهبی شان تهدیدی برای حاکمیت خمینی بوده و درنتیجه هدف سرکوب قرارگرفتند. درسطح جامعه, نخستن اقدام عملی خمینی سرکوب زنان بود. آنها کمتر از یک ماه بعد از انقلاب, با موج گسترده اخراج ازکار و تحمیل حجاب اجباری رو به رو شدند. هیچ شخصیت و جریان سیاسی و اجتماعی جرأت ایستادن در مقابل او را نداشتند شریعمتداری یکی از چهار مرجع ایران بود که درسال ۴۲برای بستن دست شاه از محاکمه خمینی مرجعیت او را اعلام کرد. این مرجع با این سابقه در مقابل خمینی تسلیم و خلع لباس شد. خمینی فرمان اعدام بدون دادگاه و قتل عام زندانیان سیاسی را داد اما تنها منتظری بود که به اعدام زندانیان اعتراض کرد و بلافاصله خمینی او را از قائم مقامی خود حذف کرد. خمینی برای اختیارات ولی فقیه حد و مرزی قائل نبود (صدای خمینی دررابطه ولایت فقیه) خمینی جنگ ضد میهنی را پس از اعلام آتش بس توسط عراق درسال ۱۳۶۱ و تخلیه کامل نیروهایش از ایران تا ۷ سال ادامه داد. حتی رؤسای کشورهای اسلامی پیشنهاد آتش بس همراه با دادن صد میلیارد دلار غرامت به خمینی را دادند اما او بدلیل جنگ طلبی و صدور ارتجاع، نپذیرفت. مجاهدین(تهدید اصلی) ازدیدگاه خمینی خمینی, مجاهدین را که یک نیروی سیاسی متشکل و مسلمان و دارای سابقه مبارزاتی در مقابل رژیم شاه بودند, تهدید سیاسی و اجتماعی و اسلام ارتجاعی خودش می‌دید. وی در دیدارهای معدودش با رهبران مجاهدین یا در پیامهایی که از طریق فرزندش احمد می فرستاد, با مجاهدین یک حرف بیشترنداشت: هژمونی او را بپذیرند و با او در سرکوب و حذف دگراندیشان غیر مسلمان همکاری کنند. می‌گفت: شما که جوان تحصیلکرده و مسلمان هستید, بروید و در دانشگاهها در مقابل غیر مسلمانها از« اسلام» (اسلام ارتجاعی خمینی) دفاع کنید. اما مجاهدین که اسلام انقلابی رهائی‌بخش را در مدت ۱۴ سال رنج و شکنج و فدای شهدای شان بدست آورده ‌بودند، رهبری مجاهدین به این خواست خمینی قاطعانه پاسخ رد داد و این, گناه اصلی مجاهدین و سر آغاز جدایی صفوف انها از خمینی بود. در اولین روزهای سقوط شاه, خمینی و آخوندهای تحت فرمانش, مرزبندی دینی و بحثهای اعتقادی را به میان می کشیدند. اما مجاهدین بر اولویت مباحثی مانند آزادیهای دموکراتیک, نفی انحصار طلبی و چماقداری, تشکیل مجلس مؤسسان, حل مسأله کردستان و اقلیتهای قومی و مذهبی, به رسمیت شناختن آزادیها و حقوق زنان و ...تأکید می کردند.

 


هیچ شخصیت و جریان سیاسی و اجتماعی جرأت ایستادن در مقابل او را نداشتند


شریعتمداری یکی از چهار مرجع ایران بود که در سال ۴۲برای بستن دست شاه از محاکمه خمینی مرجعیت او را اعلام کرد. این مرجع با این سابقه در مقابل خمینی تسلیم و خلع لباس شد.
خمینی فرمان اعدام بدون دادگاه و قتل‌عام زندانیان سیاسی را داد اما تنها منتظری بود که به اعدام زندانیان اعتراض کرد و بلافاصله خمینی او را از قائم مقامی خود حذف کرد.
خمینی برای اختیارات ولی‌فقیه حد و مرزی قائل نبود (صدای خمینی در رابطه ولایت فقیه)
خمینی جنگ ضدمیهنی را پس از اعلام آتش‌بس توسط عراق در سال 1361و تخلیه کامل نیروهایش از ایران تا ۷سال ادامه داد.
حتی رؤسای کشورهای اسلامی پیشنهاد آتش‌بس همراه با دادن صد میلیارد دلار غرامت به خمینی را دادند اما او به‌دلیل جنگ‌طلبی و صدور ارتجاع، نپذیرفت.


مجاهدین(تهدید اصلی) از دیدگاه خمینی


خمینی، مجاهدین را که یک نیروی سیاسی متشکل و مسلمان و دارای سابقه مبارزاتی در مقابل رژیم شاه بودند، تهدید سیاسی و اجتماعی و اسلام ارتجاعی خودش می‌دید. وی در دیدارهای معدودش با رهبران مجاهدین یا در پیامهایی که از طریق فرزندش احمدمی‌فرستاد، با مجاهدین یک حرف بیشترنداشت: هژمونی او را بپذیرند و با او در سرکوب و حذف دگراندیشان غیرمسلمان همکاری کنند. می‌گفت: شما که جوان تحصیل‌کرده و مسلمان هستید، بروید و در دانشگاهها در مقابل غیرمسلمانها از« اسلام» (اسلام ارتجاعی خمینی) دفاع کنید. اما مجاهدین که اسلام انقلابی رهائی‌بخش را در مدت ۱۴سال رنج و شکنج و فدای شهدای‌شان به‌دست آورده ‌بودند، رهبری مجاهدین به این خواست خمینی قاطعانه پاسخ رد داد و این، گناه اصلی مجاهدین و سر آغاز جدایی صفوف آنها از خمینی بود. در اولین روزهای سقوط شاه، خمینی و آخوندهای تحت فرمانش، مرزبندی دینی و بحثهای اعتقادی را به میان می‌کشیدند.
اما مجاهدین بر اولویت مباحثی مانند آزادیهای دموکراتیک، نفی انحصار طلبی و چماقداری، تشکیل مجلس مؤسسان، حل مسأله کردستان و اقلیتهای قومی و مذهبی، به‌رسمیت شناختن آزادیها و حقوق زنان و...تأکید می‌کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/26683d72-aafd-4dca-9855-7a9e47492e94"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات