728 x 90

روحانی؛ سیاههٔ اعتراف‌ها و اذعان به‌ شکست استراتژیک

سخن روز
سخن روز

آخوند روحانی روز شنبه ۲۷اردیبهشت طی سخنانی در ستاد کرونا، ضمن دروغ‌پردازیهای وقیحانه و معمول خود برای عادی نشان دادن اوضاع و ادعای مسخرهٔ کنترل کرونا، اما مجبور به‌سلسلةی از اعتراف‌ها شد که بیانگر شکست همه‌جانبه رژیم در رابطه با بیماری کروناست.

فهرستی از مهمترین اعترافهای روحانی

  1. روحانی برخلاف ادعاهای قبلی خود که گویا شیب منحنی کرونا نزولی است و بیش از ۲۰۰شهر کشور به‌لحاظ آلودگی به‌ویروس وضعیت سفید دارند، با هزل و دریدگی اعتراف کرد که سفید و زرد و قرمز، واقعیت ندارد و جز فریب و شیادی نیست. وی در این باره گفت که وقتی گفته می‌شود یک نقطه سفید است به‌این معنی نیست که سفید می‌ماند، «در یک لحظه ممکن است سفید بشود در یک لحظه ممکن است دو مرتبه زرد بشود». با این همه روحانی با وقاحت حیرت‌آوری باز هم از این‌که گویا وضع ۲۱۸شهرستان خوب است و نماز جمعه می‌تواند در آنها برگزار شود دم زد و وعده داد که کارناوال حکومتی مسخره و رنگ باختهٔ موسوم به‌روز قدس در تهران و شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود. این به‌رغم آن است که همه می‌دانند و حتی در درون رژیم هم اذعان می‌کنند که لاپوشانی اولیهٔ رژیم در مورد شیوع کرونا به‌خاطر برگزاری نمایش ۲۲بهمن و نمایش انتخابات قلابی‌اش، یک عامل مهم و تعیین‌کننده در گسترش و شیوع این بیماری مرگبار در سراسر کشور بوده است.
  2. روحانی برخلاف وعده‌های قبلی‌اش که برای پایان کرونا، تاریخ پایان، از چند روز تا یک هفته و تا آخر خرداد و غیره، تعیین می‌کرد؛ این بار آب پاکی روی دست مردم ریخت و گفت: «مردم ما بدانند که باید با کرونا زندگی کنند.. . تا یک درمان قطعی برای آن پیدا بشود که تا حالا پیدا نشده یا یک واکسن مطمئنی برای آن درست بشود، که معلوم نیست کی درست می‌کند».
  3. روحانی به‌مسخرگی و بی‌اعتباری سیستم بیماریابی رژیم اعتراف کرد و گفت فردی در یک دستگاه تست کرونا داده و اعلام کرده‌اند به‌کرونا مبتلاست و در دستگاه دیگر پاسخ تست او منفی شده و گفته‌اند می‌توانی کار کنی».
  4. روحانی اعتراف کرد که دولت هیچ برنامه و قصدی برای کمک به‌کسانی که شغل خود را در جریان کرونا از دست داده‌اند و کمک به‌آنها را وقیحانه به‌دوش مردم انداخت و گفت مردم باید کمک کنند، دولت به‌تنهایی قادر نیست.
  5. روحانی به‌خفگی اقتصادی رژیم بر اثر به‌صفر نزدیک شدن درآمد نفتی رژیم اعتراف کرد و در حالی که به‌نیاز رژیم به‌ارز اشاره می‌کرد، گفت که اگر نگاه ما به‌بشکهٔ نفت باشد، حتماً مشکل خواهیم داشت، باید صادر کنندگان با همهٔ توان بیایند و اجناس را صادر کنند و دلار آن را برگردانند. وی به‌این ترتیب به‌خط رژیم برای صادر کردن قوت و غذای مورد نیاز مردم به‌خارج برای تأمین هزینهٔ نیازهای سرکوب و صدور تروریسم رژیم اشاره کرد ولی اعتراف کرد که چندان امیدی ندارد که ارز مابه‌ازای آنچه که از گلوی مردم بریده شده و به‌خارج صادر می‌شود، به‌کشور بازگردد.
  6. روحانی اعتراف کرد که مردم هیچ اعتمادی به‌آنچه رژیم دربارهٔ کرونا می‌گوید و آمار ساختگی و مسخره‌یی که اعلام می‌کند ندارند. او از تبعات و پیامدهای این بی‌اعتمادی عمومی ابراز وحشت کرد و گفت: «ما در یک شرایطی هستیم که نباید بگذاریم اضطراب در جامعه ایجاد بشود و نسبت به‌آینده ناامیدی و تردید ایجاد بشود».
  7. روحانی اعتراف کرد که بر اثر سردرگمی رژیم در برخورد با کرونا، بحران درونی رژیم تشدید شده است؛ او با یادآوری شرایط خطیر رژیم به‌باند رقیب توصیه کرد که الآن موقع دعوا نیست، موقع اتحاد است، وقتی مردم می‌بینند چند جور حرف زده می‌شود، اعتمادشان سلب می‌شود.

شکست استراتژیک رژیم و پیامدهای آن

  1. در ورای این اعترافها، روحانی به‌رویارویی استراتژیک رژیم با مجاهدین و مقاومت ایران در برخورد با بیماری کرونا اعتراف کرد و گفت: از «روز اول که با این ویروس مواجه شدیم با یک خطر دیگری روبه‌رو شدیم و این خطر را از رسانه‌های بیگانه حس و لمس کردم، دیدم آنها می‌خواهند با این بیماری کشور را تعطیل کرده و بهم بریزند».

روحانی این یکی را راست می‌گوید، خط خامنه‌ای و روحانی از روز اول این بود که تا آنجا که می‌توانند بر روی شیوع فاجعه‌بار این بیماری سرپوش بگذارند و آن را مخفی سازند، پس از آن هم تمام تلاش ولی‌فقیه پلید ارتجاع و رئیس‌جمهور جنایتکار آن بر نفی قرنطینه و فرستادن مردم به‌قربانگاه کرونا، از طریق کم‌اهمیت جلوه دادن این اپیدمی متمرکز بود، مانند این‌که نباید آن را بزرگ کرد، یک بیماری عادی است که می‌آید و می‌رود.. . مردم بدون آن‌که خودشان خبر داشته باشند به‌آن مبتلا می‌شوند و خودشان هم خود به‌خود خوب می‌شوند و تنها ۱۵ تا ۲۰درصد مبتلایان جان خود را از دست می‌دهند؛ این خط جنایتکارانهٔ رژیم مبنی بر به‌بار آوردن کلان تلفات انسانی به‌منظور تحت‌الشعاع قرار دادن بحران سرنگونی و خریدن فرجهٔ بقا برای رژیم.. . اکنون برای همگان لو رفته است.

معنای این اعترافها

افزون بر این، سیاهه اعترافهای روز شنبهٔ روحانی هم‌چنین بیانگر ابعاد فاجعه و ندانم کاری و درهم ریختگی رژیم در برخورد با بلای کروناست. از سوی دیگر، اظهارات روحانی به‌رغم همهٔ دجالبازیها و کتمان طغیان و انفجار کرونا در خوزستان و چند استان دیگر، اعتراف به‌شکست فاحش رژیم برای عادی جلوه دادن اوضاع است. شکستی که با توجه به‌پیامدهای استراتژیک آن‌که اکنون کارشناسان هر دو جناح رژیم بر آن انگشت می‌گذارند، شکستی استراتژیک برای نظام محسوب می‌شود که پیآمد ناگزیر آن انفجار مهیب اجتماعی است که قدرت خود را از ارتش عظیم بیکاران، گرسنگان می‌گیرد، انفجاری بسا قدرتمندتر از قیامهای دی۹۶ و آبان۹۸.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4f6fc709-f581-408d-94d3-4dfcaa7b85a1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات