728 x 90

سایهٔ قیام بر سر نظام - مروری بر رسانه‌ها

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

سایهٔ قیام بر سر نظام

روزنامه‌های حکومتی صفحات اولشان را با تصمیم ضدمردمی رژیم برای برگزاری مراسم محرم و بردن مردم به میدان مین کرونا پر کرده‌اند. در کنار آن بحرانهای منطقه‌یی و داخلی نظام دیده می‌شود. اما برجسته‌ترین موضوع مشترک، روزنامه‌های هر دو باند حاکم وحشت از انفجار خشم مردم و بروز قیام در اثر فشارهای اقتصادی است. رسالت در قبال دروغ‌درمانیهای روحانی مبنی بر خبر خوش اقتصادی نوشته است: «بی‌تعارف بسیاری از تصمیم‌های این دولت، کارشناسی نیست و بابت این کارشناسی نبودن، هزینه‌های سنگینی داده‌ایم، مثل آبان ۹۸؛ تصمیم بنزینی دولت که به تأیید شورای عالی هماهنگی اقتصادی هم رسیده بود، منجر به اعتراضات و آشوب آبان ۹۸ و ... تضعیف حاکمیت» (شد).

آفتاب یزد از باند مغلوب هم به‌نقل از یک جامعه‌شناس حکومتی، به روحانی هشدار داده اگر خبرش واقعاً خوش نباشد: «با تبعات اجتماعی غیرقابل جبرانی روبه‌رو خواهیم شد».

حذف نظام و حزب‌الله از شطرنج سیاسی لبنان

فضای اغلب روزنامه‌های حکومتی حاکی از تشدید انزوای رژیم در لبنان و فرو ریختن موقعیت حزب‌الله در این کشور است. ستاره صبح به‌نقل از قاسم محبعلی، مدیرکل سابق وزارت‌خارجهٔ رژیم اذعان کرده است: «این واقعیت وجود دارد که نظام در لبنان تاحدی شکست‌خورده» است. و آفتاب یزد هم خبر داده «هیئت‌هایی از کشورهای عربی و غیرعربی» در کنفرانس لبنان شرکت داشته‌اند که نامی از رژیم ایران در اجلاس نبوده. بعد هم به‌نقل از دستمالچیان سفیرسابق رژیم در لبنان نوشته است: «در وضعیت کنونی هم پیشنهاد اصلاحاتی که فرانسه آن را ارائه داده به نوعی استفاده از فضای انفجار علیه حزب‌الله و دولت لبنان است».

نظام آخوندی کاسب کرونا

روزنامه‌های حکومتی پر است از اعترافات مقامات حکومتی در ستاد مبارزه با کرونا که مخالفت خودشون را با برگزاری مراسم محرم و امتحان کنکور اعلام کرده‌اند. رسالت اعترافات حریرچی و مردانی را انعکاس داده و ستاره صبح به‌نقل از محبوب‌فر یکی دیگر از اعضای ستاد مبارزه با کرونا نوشته است: «مرگ چهار پزشک فقط در یک روز آن‌هم روزی که سخنگوی وزارت بهداشت پرچم افتخار خود را در مورد بیماران کرونایی در کشور بالا برد و با افتخار از کاهش تعداد آمارهای ابتلا و مرگ‌ومیر سخن گفت نشان می‌دهد که ایشان و همفکرانش در وزارت بهداشت و برخی از اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا به‌دنبال زمینه‌سازی برگزاری مراسم‌های پیش رو و تجمعات مذهبی و کنکور سراسری هستند؛ شگفت این‌که این افراد به اجرای پروتکل‌های بهداشتی دل‌خوش کرده‌اند، اما اجرای این دستورالعمل‌ها در واقعیت در تجمعات معنا ندارد».

در مورد فاش‌گویی‌های پاسدار فتاح در مورد بالا کشیدن املاک و ساختمانها توسط افراد و نهادهای مختلف، اغلب روزنامه‌های حکومتی این اقدام را یک حرکت احمدی‌نژادی برای نمایش انتخابات توصیف کرده و آنرا جدی نگرفته‌اند. جهان صنعت هم در مطلب طنزش با عنوان «تصرف می‌کنی، تصرف می‌کند، تصرف می‌کنند» با اشاره به دزدی هااز جمله نوشته است: «آن وقت شما توقع دارید که چرا ما مثل آلمان نمی‌شویم! برای رسیدگی به تخلفات همین چند نهاد یک قوه قضاییه دیگر باید تأسیس شود و تخصصا به این چند فقره بپردازد!

اما نکته مهم اینجاست که بنیاد مستضعفان طوری رفتار می‌کند که گویی این املاک و زمین‌ها ارث پدری بوده و حالا این افراد آمده‌اند آنها را تصرف کرده‌اند. یک زمانی این زمین‌ها را بنیاد تصرف کرده، حالا این عزیزان تصرف کرده‌اند! فردا هم سازمانهای دیگری می‌آیند و از اینها تصرف می‌کنند. پس‌فردا هم عده دیگری می‌آیند و مال قبلی‌ها را تصرف می‌کنند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/875df0ad-c400-4c4c-bb8a-39dff6e0656d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات