728 x 90

سرکوب مضاعف در وحشت از قیام

سخن روز
سخن روز

پاسدار حسن کرمی، سرکردهٔ جنایتکار آدمکشان یگان ویژه، طی اظهاراتی خطاب به مزدوران تحت‌امرش ضمن دم‌زدن از سرکوب قیام، وحشت نظام از چشم‌انداز قیام در سال پیش رو را نمایان کرد. وی گفت: «چشم‌انداز ما برای پوشش حداقل ۴۰۰شهر و منطقه در کشور، برای مقابله با ناآرامی‌ها و احتمالاً تحرکاتی است که دشمن داشته باشد. ظرفیت خودمان را در سال ۱۴۰۲ باید به‌ ۲برابر وضع موجود افزایش بدهیم».

نامبرده به‌ این ترتیب اولاً به‌ وضعیت انفجاری کشور که در آن شمار نقاط شورشی و آمادهٔ انفجار به‌ حداقل ۴۰۰شهر و منطقه می‌رسد، اعتراف کرد. ثانیاً فاش کرد که توان و امکانات یگان‌های ویژهٔ نیروی انتظامی به‌عنوان نیروی اصلی سرکوب و کشتار در جریان قیام، در سال آینده بایستی به‌ ۲برابر میزان کنونی برسد تا بتواند مأموریت جنایتکارانه‌اش را به‌انجام برساند. این در عین‌حال اعترافی به‌ این واقعیت است که توان و پتانسیل قیام و گستردگی آن ۲برابر سال ۱۴۰۱، پیش‌بینی می‌شود.

سؤال در مورد این تناقض‌گویی فاحش در حرف‌های این سرکردهٔ نیروهای خامنه‌ای این است که چگونه در عین دم‌زدن از سرکوب اعتراضات، چنین وحشتی از فوران قیام‌ها در سال پیش رو را آشکار می‌کند؟ پاسخ را در این واقعیت می‌توان یافت که به‌رغم تمامی اقدامات سرکوبگرانه رژیم، در ماه‌ها و هفته‌های اخیر، روزی نیست که کانون‌های شورشی و شورشگران بی‌باک و بیم، مراکز سرکوب و نهادهای جهل و جنایت رژیم یا مظاهر و نمادهای نظام را در شهرهای مختلف به‌آتش نکشند؛ یعنی باز هم اثبات خط آتش جواب آتش در شرایط خفقان و سرکوب وحشیانهٔ دشمن.

خامنه‌ای در سخنرانی‌اش در اولین روز سال نو در مشهد، لاف زد که در سال ۱۴۰۱ به‌ همهٔ آنها که در اغتشاشات تحریک شدند یا تحریک کردند یا از اغتشاشات حمایت کردند «سیلی» زده و در آینده هم «سیلی» خواهد زد. اما اکنون سرکردهٔ آدمکشان ویژه‌اش، بروز می‌دهد تا کجا از چشم‌انداز سال آینده هراسان است.

اظهارات سرکردهٔ یگان ویژهٔ سرکوبگر، خط و نشان کشیدن ضحاک ولایت برای قیام‌کنندگان در سال آینده و اسناد به‌دست آمده از درون رژیم بیش‌از‌پیش نشان می‌دهد که سرکوب و اختناق در کنار غارت افسارگسیخته، تنها خط کار دیکتاتوری ولایت فقیه برای مقابله با وضعیت انفجاری سال آینده است. دیکتاتوری ولایت فقیه با به‌کارگیری تمام شیوه‌های کنترل و سرکوب، تلاش می‌کند مانع از این انفجار شود.

یکی از اقدامات سرکوبگرانهٔ رژیم که روز ۶فروردین توسط کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت افشا شده، دستورالعمل سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح رژیم، در آبان ۱۴۰۱ است که در آن از تشکیل تیم‌های سرکوبگر واکنش سریع ۲۲نفره و تجهیز و تسلیح آنها خبر می‌دهد که هزینهٔ آن توسط هلدینگ‌های اقتصادی، در بسیج ادارات فارس و آذربایجان شرقی مستقر در پتروشیمی، پرداخت می‌شود.

یک سند دیگر که توسط کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت به‌تاریخ ۵فروردین ۱۴۰۱ افشا شده حاکی از آن است که رژیم نفری یک میلیون تومان دستخوش برای ۴۰۰تن وحوش انتظامی در شروع سرکوب کارگران عسلویه در مهرماه گذشته اختصاص داده است. این پولی است که رژیم پلید آخوندی از گلوی کارگران و خانواده‌ها و فرزندان آنها بریده و به‌حلق پاسداران آدمکش خود سرازیر کرده است.

اگر خلیفهٔ ارتجاع با خط و نشان کشیدن‌های ابتدای سال نو و با به‌رخ کشیدن ارگان‌های جرار سرکوبگر خود، قصد و تشدید جنگ و سرکوب با ملت ایران در سال آینده را دارد، همان‌گونه که رهبر مقاومت گفت، «از جانب خلق اسیرمان صدباره تکرار می‌کنیم: ما زن و مرد جنگیم. این گوی و این میدان»(مسعود رجوی ـ ۱۱مهر ۱۴۰۱).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/49ed57d3-7b0a-40c2-979d-2b36c08ee14d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات