728 x 90

شورشگران در کار چهارشنبه‌سوری آتشین

سخن روز
سخن روز

در آستانهٔ چهارشنبه‌سوری آتشین، کانون‌های شورشی و جوانان و نوجوانان شورشگر در سراسر میهن، با شوری انقلابی به‌ پیشواز آن رفته‌اند. این دلاوران بی‌باک و بیم، با تهاجمات بی‌امان خود در ده‌ها شهر سراسر کشور، مراکز سرکوب و جنایت و نمادهای رژیم را به‌آتش کشیده‌اند و خشم فروخفتهٔ مردم ایران را بر سر پاسداران و بسیجیان سرکوبگر فروباریده‌اند.

این تهاجم‌ها، در پاسخ به‌ فراخوان ستاد اجتماعی مجاهدین به‌تاریخ ۶اسفند صورت گرفته است. در این فراخوان با اشاره به‌ پیوند کارزار ملی چهارشنبه‌سوری با قیام و انقلاب دموکراتیک مردم ایران تأکید شده بود: «در چهارشنبه‌سوری امسال به‌یاد شهیدان آتش‌ها به‌پا کنیم و به‌ استقبال نوروز و سال نو برای سرنگونی خامنه‌ای ضحاک عمامه‌دار بشتابیم».

این در حالی است که رژیم در هراس از شعله کشیدن قیام، با ترفندها و توطئه‌های جنایتکارانه هم‌چون مسموم‌سازی دختران دانش‌آموز، تلاش کرده است جو رعب را حاکم کند و از سوی دیگر از طریق متحدان و هم‌خطان خود، چهارشنبه‌سوری و کارزار آتش و آزادی را از محتوای انقلابی آن دور و تهی کند؛ اما این تلاش‌ها به‌شکست انجامیده و اکنون این آخوندها و پاسداران جنایتکار هستند که به‌ حول و ولا افتاده‌اند. زوزه‌های وحشت آنها را از نمایش‌های ریایی جمعه و جماعت تا مجلس ارتجاع و تا صدا و سیمای منحوس ولایت و رسانه‌های حکومت به‌وفور می‌توان شنید و مشاهده کرد.

آخوند آل هاشم، نماینده و امام جمعهٔ خامنه‌ای در تبریز با هراس از تبدیل شدن چهارشنبه‌سوری به‌ خیزش ضدحکومتی، وحشت‌زده هشدار داد: «امسال خطر بیشتر هم هست. ممکن است دشمنان بیایند از برنامه چهارشنبه‌سوری سوءاستفاده کنند»(تلویزیون رژیم ۱۹اسفند).

پاسدار معاون سرکرده انتظامی گیلان نیز وحشت رژیم از تبدیل چهارشنبه‌سوری به‌ شورش ضدحکومتی را بروز داد و گفت: «متأسفانه در ۲دهه اخیر عملاً این شب را تبدیل کردند به‌ محلی برای هنجارشکنی و آتش‌افروزی»(تلویزیون رژیم ۲۱اسفند).

یک عضو کمیسیون امنیت مجلس به‌نام مالکی از حضور پاسدار فدوی، جانشین سرکردهٔ کل سپاه، در جلسه این کمیسیون خبر داد و اعتراف کرد که در این جلسه «به موضوع چهارشنبه آخر سال با حضور مسئولانی از فراجا، وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، اورژانس و وزارت کشور پرداخته شد؛ بنا بر گزارش‌ها تدابیری اتخاذ شده تا از بروز اقدامات و اتفاقات منجر به‌ برهم‌زدن آرامش، جلوگیری شود»(خبرگزاری حکومتی حکومتی ایسنا ۲۲اسفند).

همزمان با این تهدیدها و خط و نشان کشیدن‌ها، سیمای منحوس آخوندی نیز ساعت‌به‌ساعت صحنه‌های سوانح چهارشنبه‌سوری پخش می‌کند و به‌طور مسخره‌ای برای جوانان و نوجوانان دل می‌سوزاند، اشک تمساح می‌ریزد و ملتمسانه از والدین می‌خواهد که مراقب سلامتی فرزندان خود باشند!

اما تا همین جا و در پیشواز چهارشنبه‌سوری، در شامگاه دوشنبه ۲۲اسفند، به‌رغم آماده‌باش صددرصد نیروهای دشمن، جوانان شورشگر در مناطق مختلف تهران و برخی دیگر از شهرها، به‌ خیابان آمدند و با افروختن آتش، برپایی رژه و سردادن شعارهای انقلابی، به‌ چهارشنبه‌سوری امسال، جلوه‌ای سرخ‌تر و آتشین‌تر از هر سال دادند. این شورشگران همراه با شعار محوری «مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر دیکتاتور» شعار می‌دادند: «فقر فساد گرونی، می‌ریم تا سرنگونی»، و «ما آمدیم دوباره، خیزش ادامه داره».

آری، در شعله کشیدن چهارشنبه‌سوری آتشین و شور انقلابی که در جوانان شورشگر میهن موج می‌زند، قیام ادامه دارد و این انقلابی است تا سرنگونی و پیروزی انقلاب دموکراتیک مردم ایران.

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/98467cf9-6a47-44c7-91b9-fea91dd04b22"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات