728 x 90

شکست قضاییهٔ جلادان به زبان دشمن

سخن روز
سخن روز

پس از فضیحت دادگاه نمایشی قضاییهٔ جلادان و تبدیل نمایش «محاکمهٔ غیابی» به تف سربالا به ریش خامنه‌ای و پس از شکست توطئهٔ وزارت اطلاعات علیه جنبش دادخواهی و محکوم شدن مجدد دژخیم قتل‌عام در دادگاه سوئد به حبس ابد، آه از نهاد خلیفهٔ ارتجاع و سرکردگان و کارگزارانش برخاست. در این میان، زوزه‌های دژخیم غریب‌آبادی، معاون بین‌المللی و حقوق‌بشر در قضاییهٔ جلادان، تصویر روشنی از فضیحت و شکست قضاییهٔ جلادان به‌دست می‌دهد.

غریب‌آبادی ضمن سوزوگداز از این‌که مجاهدین محاکمهٔ غیابی قضاییه جلادان را به مفت نخریده‌اند، حرف‌هایی می‌زند که نشان می‌دهد نمایش روحوضی محاکمه غیابی بعد از ۴دهه اعدام و قتل‌عام حتی در آشفته‌بازار ولایت هم اسباب تمسخر و انواع سؤال‌هاست. به‌خصوص که روزنامهٔ متعلق به‌ ولایتی، وزیر خارجه خمینی و مشاور نزدیک خامنه‌ای، از چند ماه پیش هشدار داده بود: «به‌نظر نمی‌رسد که حتی در صورت تکمیل فرآیند بررسی پرونده و محکومیت قطعی این افراد، این اقدامات فایدهٔ خاصی داشته باشد و صدمه‌یی به‌ سازمان مجاهدین‌خلق وارد کند»(«فرهیختگان» ۸مرداد ۱۴۰۲).

غریب‌آبادی که حرف‌هایش در مورد شکست و فضیحت رژیم بی‌نیاز از توضیح است، می‌گوید: «شاید این سؤال مطرح شود که خوب (مجاهدین) که دسترسی به وکیل تسخیری ندارند چگونه می‌خواهد از آنها دفاع کند، من همین امروز مصاحبهٔ یکی از وکلای تسخیری را دیدم که خیلی نکات بسیار خوبی را مطرح کرده بود. گفت که خوب (مجاهدین) می‌توانند مستندات خودشان را بفرستند. اگر بفرستند ما به‌عنوان وکیل تسخیری حتماً استفاده خواهیم کرد». اما دم خروس نمایش «شکلی» و «تشریفاتی» محاکمهٔ غیابی، وقتی بیرون زد که غریب‌آبادی گفت: «ببینید این یک کار شکلی تشریفاتی نیست. حالا این سؤال مطرح شد که [اگر] خود (مجاهدین) نخواستند وکیلی معرفی بکند آیا ما دیگر نباید دادگاهی تشکیل بدهیم؟ آیا نباید دنبال محاکمه برویم؟ این نباید مانع از اجرای عدالت و پیگیری پرونده قضایی‌شان بشود». معاون حقوق‌بشر قضاییهٔ جلادان در ادامه، کسادی «نمایش» را با کاسهٔ گدایی اسناد به‌نمایش گذاشت و افزود: «اما در هر صورت مشخصات این وکلا هست راه‌های تماس وجود دارد اگر این اعضای تروریستی با این‌که تروریستی هم هستند، باز ما همان‌ها را هم مانع نمی‌شویم برای این‌که بتوانیم زمینه دفاع از آنها را فراهم بکنیم. می‌توانند هر مستنداتی را در هر مرحله بفرستند. حتی اگر بخواهند وکیلی هم تعیین بکنند دادگاه این کار را انجام خواهد داد یعنی وکلای تسخیری کنار خواهند رفت و وکلای تعیینی خواهند آمد و کار را ادامه خواهند داد».

غریب‌آبادی در ادامهٔ اظهاراتش که از شبکهٔ خبر تلویزیون حکومتی (۲۸آذر) پخش می‌شد، به شکست پروژهٔ اطلاعات در مأموریت حمید نوری نیز اشاره کرد و گفت: «پرونده آقای نوری را تبدیل کردند به پرونده‌یی علیه جمهوری اسلامی ایران. این نکتهٔ مهمی است. خب این گروهک را آنجا جا دادند، مستقر کردند، حمایت هم می‌کنند». وی در ادامه، یکی از اهداف ترتیب دادن دادگاه‌های نمایشی و «محاکمهٔ غیابی» را لو داد و با اذعان به تلاش بی‌حاصل و مذبوحانهٔ رژیم برای زدوبند و پرونده‌سازی علیه مجاهدین در سایر کشورها افزود: «پرونده قضایی که ما به مقامات دیپلماتیک‌ سوئد گفتیم، هم من گفتم، هم وزارت‌خارجه گفتند و هم مقامات مرتبط دیگر ما که خب شما که در واقع یک کشور اروپایی هستید مدعی حقوق‌بشر هستید چرا یک پرونده علیه گروهک‌های تروریستی تشکیل ندادید و آمدید یک پرونده در حمایت از اینها تشکیل دادید؟».

غریب‌آبادی بعد از کلی آه و ناله و داد و فغان از شکست قضاییه جلادان، قبای مضحک «معاون بین‌المللی و حقوق‌بشر» را کنار می‌زند و با روی آوردن به تهدید تروریستی، می‌گوید: «من این جمله را اینجا امشب عرض بکنم این اقدام سوئد در محاکمه شهروند بی‌گناه ایرانی بدون هزینه برای سوئد نخواهد بود... در واقع ما مصمم هستیم که به این بی‌کیفرمانی پایان بدهیم و اجرای عدالت بکنیم به هر طریقی که به صلاح بدانیم نباید تروریست‌ها از جمله (مجاهدین) در هیچ کشوری احساس امنیت بکنند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e3e0607c-ab93-44b4-9371-26412a21fcd3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات