728 x 90

فضاحت خالص‌سازی در شعبدهٔ انتخابات خامنه‌ای

سخن روز
سخن روز

حذف مهره‌های سرسپرده و خدمتگزار توسط شورای نگهبان ارتجاع، در شعبدهٔ انتخاباتی اسفند ۴۰۲، کار خالص‌سازی را به آنجا رسانده که روزنامهٔ حکومتی هم‌میهن (۱۷دی) می‌نویسد: «هیچ خبری مثل رد صلاحیت سیدمحمود علوی، وزیر سابق اطلاعات با حواشی و واکنش همراه نبود... چگونه می‌شود بالاترین مقام وزارت اطلاعات در یک دوره‌ای که از قضا دور نیست و خود در تأیید یا عدم احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات گذشته نقش داشته است، حال به‌دلیل عدم تأیید صلاحیت او، از انتخابات مجلس کنار گذاشته می‌شود؟».

پیش از این هم سخنگوی شورای نگهبان ارتجاع (۱۴دی) از رد صلاحیت ۲۶ تن از اعضای مجلس انقباضی و سرسپرده کنونی رژیم خبر داد که فضیحتی دیگر در خالص سازی خامنه‌ای در شعبدهٔ ورشکسته انتخاباتی است.

یکی از رد صلاحیت شدگان احمد علیرضابیگی عضو مجلس انقباضی و فرمایشی کنونی است که می‌گوید: «من ۴۰درصد جانبازی دارم، سال‌ها فرمانده نیروی انتظامی استانهای مختلف، معاون فراجا و ۶سال سابقه استانداری دارم، وقتی بگویند چنین آدمی باور به جمهوری اسلامی نداشته باشد عجیب است» (روزنامهٔ حکومتی آرمان امروز، ۱۷دی ۱۴۰۲).

محمود زاده، عضو دیگر مجلس فرمایشی نیز که رد صلاحیت شده، می‌گوید: «در حال حاضر صلاحیت بیش از ۴۰ درصد نمایندگان اهل سنت مجلس توسط هیأت نظارت رد شده است، به عبارت دیگر ما ۱۶ نماینده اهل سنت در مجلس هستیم که ۶ نفر از ما را رد صلاحیت کردند. الآن تعجب می‌کنم از این‌که ۳ دوره نماینده مجلس هستم و از طرفی ۱۲ سال است که ریاست فراکسیون اهل سنت مجلس را برعهده‌دارم اما هیأت نظارت برای رد صلاحیتم بند عدم التزام به اسلام را زدند» (خبرآنلاین ۱۵دی).

همین منبع می‌افزاید: «محمود زاده با اشاره به این‌که دولت در روند احراز صلاحیتها نفوذ کرده است گفت: بحثهایی که زمان اعتراضات داشتم، استیضاح وزیر کشور و مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت منجر به ردصلاحیت بنده شد».

مسخره‌تر از این حذف و تصفیه‌ها، تقلای خامنه‌ای و رئیسی جلاد که به‌قول بیگی دولتش «در روند احراز صلاحیتها نفوذ کرده»، برای بازارگرمی و بازاریابی در این شعبدهٔ مضحک انتخاباتی، آنهم با استفاده ابزاری از اندامهای جراحی شده است.

جلسه نمایشی رئیسی جلاد با ۵۰تن از مهره‌های حکومتی در روز ۱۲ دی یکی از همین تلاشها بود. اما آن‌قدر مفتضح شد که حتی شرکت‌کنندگان در این جلسه هم آن را نمایشی توصیف کردند. تلویزیون رژیم هم به‌رغم اعلام قبلی، از پخش آن خودداری کرد. این جلسه که برای ۹۰دقیقه برنامه‌ریزی شده بود، در کش و قوسی مفتضحانه ۱۸۰ دقیقه به طول انجامید ولی رسانه وابسته به اطلاعات سپاه پاسداران فقط یک کلیپ گزینشی چند دقیقه‌یی از آن منتشر کرد.

محسن رفسنجانی، رئیس باند کارگزاران در آن جلسه گفت: «به نظر می‌رسد این جلسات بیشتر جنبهٔ تشریفاتی دارد نه کاربردی» و جواد امام از مهره‌های دیگر باند اصلاحات قلابی نیز گفت: «این جلسه نشستی نمایشی است و نمی‌تواند به میزان مشارکت در انتخابات اسفندماه هیچ کمکی بکند».

به نظر می‌رسد خلیفه درمانده ولایت که با جنگ‌افروزی و سد بستن در برابر قیام برای مهندسی شعبده انتخاباتی خیز برداشته بود، با نزدیک شدن این شعبده، دچار مخمصه شده و نگرانی او به حدی است که طی روزهای اخیر سه بار بر روی بسیج همه‌جانبه برای کشاندن مردم به پای صندوقهای رأی بازاریابی کرده است.

خامنه‌ای در نخستین روضه‌خوانیش، به طلبکاری از معترضان به مشکلات پرداخت و گفت مشکلات هست ولی برای رفع مشکلات باید رأی بدهند!

سپس روز ۶دی در جمعی از زنان وابسته به حکومت، از آنان خواست «وادار کنند فرزندان را همسر را در این‌که در زمینه انتخابات فعال باشند».

خلیفه درمانده روز ۱۳دی هم در سالگرد هلاکت قاسم سلیمانی در جمع مداحان چماقدارش، به تیغ‌کشی پرداخت و چماق تهدید را روی سر خودیهای «خالص‌سازی» شده و مهره‌های محذوف و مغلوب بالا برد و گفت: «هرکس با انتخابات مخالفت کند با جمهوری اسلامی مخالفت کرده، با اسلام مخالفت کرده، انتخابات یک وظیفه است. یکی از کارهای امروز احساس وظیفه نسبت به انتخابات است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/522a5016-6756-4782-b8ac-3f41c60988fb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات