728 x 90

مافیای سم و کود یعنی چه کسی؟

محصولات برگردانده شده به ایران
محصولات برگردانده شده به ایران

در آذرماه وقتی برای اولین بار اعلام شد روسیه برخی فلفل دلمه‌ای محصول ایران یا درست‌تر است بگوییم، محصول رژیم حاکم بر ایران را برگشت داده. به فاصله کوتاهی خبر مرجوع کردن سیب زمینی محصول نظام توسط عراق و ازبکستان منتشر شد بعد هم معلوم شد هند کیوی‌ها تولیدی در نظام آخوندی را برگردانده‌اند. برخی روزنامه‌های حکومتی تلاش کردند موضوع را سیاسی کنند و به دستهای پنهانی که می‌خواهند رابطهٔ نظام و روسیه را خراب کنند نسبت دادند. اما این ادعا هنوز منتشر نشده خبر آمد علت استفاده از سم های غیراستاندارد است. بلافاصله رسانه‌های حکومتی که اغلب در تیول نظام هستند مدعی شدند این آلودگی ناشی از بی‌اطلاعی کشاورزان در استفاده از سموم است.

ماجرا چیست؟ واقعیت کدام است؟ چه کسی درست می‌گوید؟

به‌رغم گذشت نزدیک به سه هفته از اعلام خبر برگردانده‌شدن محصولات کشاورزی نظام آخوندی، باز هم رسانه‌های حکومتی روز هشتم دیماه اصل موضوع را که علت مرجوعی شدن محصولات استفاده از سموم غیراستاندارد است را تکذیب کردند. روزنامهٔ حکومتی جهان صنعت به‌نقل از عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ارتجاع نوشت: «بازگرداندن محصولات کشاورزی توسط برخی کشورها سوءتفاهم ساده است». روزنامهٔ حکومتی ایران ارگان دولت رئیسی جلاد هم در صفحه اول خود اصل موضوع را تکذیب کرد و «فضاسازی» خواند. این روزنامه نوشت: «خبرسازی برخی رسانه‌ها فضا را برای صادرات کالاهای ایرانی متشنج کرد».

اما فضاحت ماجرا در اثر ناکارآمدی دولت رئیسی، در وحشت از واکنش‌های مردمی، از درون باند خامنه‌ای بیرون زد.

علیرضا پاک فطرت عضو مجلس ارتجاع روز ۸ دی در مجلس گفت: «تذکر دیگر من به وزارت جهاد کشاورزی و به وزارت بهداشت و درمان است چرا ما باید از کشورهای همسایه بشنویم که تولیدات خوراکی ما غیراستاندارد است؟ چرا باید ۹کشور همسایه تولیدات کشاورزی ما را برگردانند به‌دلیل غیراستاندارد بودن.

 

چرا باید سمومی که در ایران تولید می‌کنیم دارای استاندارد لازم نباشد؟ آقای وزیر جهاد چرا به کشاورزان آموزش ندادید که بیش از حد از سموم و کود شیمیایی استفاده نکنند چرا آبروی ایران را می‌برید؟»

اما خیلی زود در همین شکاف باندی روشن می‌شود که مشکل آموزش کشاورزان برای استفاده از کود شیمیایی نیست. مشکل در جای دیگریست:

چنان‌چه محسن علیزاده عضو مجلس ارتجاع در همان روز در مجلس گفت: «با خبر شدیم در روزهای گذشته برخی از محصولات ما که به کشورهای همسایه صادر می‌شده برگشت خورده... . در این خصوص مطلع شدیم که متأسفانه مافیای بزرگ و عظیمی وجود داره در کشور که فقط و فقط صرفاً برای واردات سموم دارند کار می‌کنند به سلامت جامعه فکر نمی‌کنند. در سازمان حفظ نباتات مدیرانی هستند ذیل همین مجموعه وزارت جهاد کشاورزی که دارند ویژه‌خواری می‌کنند. رانت ایجاد می‌کنند. فقط برای یک عده‌یی خاص آقای وزیر امنیت غذایی سلامت این جامعه به خطر افتاده. . آقای رئیس قرار بود دولت انقلابی پاکسازی بکند این فضا را باز بکند این ویژه خواریها و رانت‌هایی که وجود دارد را از بین ببرد اما متأسفانه اینها داره آسیب می‌رساند».

 

در همین جا و همین صحنه فاش‌گویی، هنگامی که نوک مافیا بیرون زد، پاسدار قالیباف میکروفن را بست و گفت: «آقای علیزاده خیلی ممنون اولاً طبق آئین‌نامه اگر اخطاری هست اخطار باید به من و نحوه اداره اینجا باشه، اخطار جنابعالی به دولت بود. من خواهش می‌کنم حالا نکات‌تان نکات قابل توجهی است ولی در دستور جلسه نبود».

چیزی را که در روز هشتم دی قالیباف مانع بروز آن شد یک روز قبل در روزنامه‌های باند مغلوب کمی واضح‌تر گفته شده بود.

روزنامه حکومتی ستارهٔ صبح در روز هفتم دی خبر از مافیای سم و کود داد که مواد اولیه را با انحصار وارداتی و استفاده از ارز دولتی می‌آورند. این روزنامه با دادن همین علائم، ناخواسته به سپاه پاسداران و انحصارهای کشاورزی در زیر مجموعه آستان قدس تحت‌امر ولی‌فقیه اشاره می‌کند و می‌افزاید: «مواد اولیه سموم از چین و هند وارد و توسط تجارت غیرمتخصص و غیرمتعهد وارد کشور می‌شوند». در ادامه از ۷۰کارخانه تولید سم نام می‌برد که فقط ۲۰تای آن فعالند که از ۲۵۰هزار تن ظرفیت تولید سم فقط ۳۰ تا ۳۵هزار تن می‌توانند تولید کنند، بقیه سم مورد نیاز به نوشتهٔ این روزنامه «سهم از ما بهتران است و از ارز دولتی سود می‌برند».

 

هویت و ماهیت «از ما بهتران» در نحوهٔ استفاده از مواد سمی برگشتی از روسیه بیشتر روشن می‌شود. آنجا که یک مهره رژیمی از قرارگاه به‌اصطلاح محرومیت زدایی جنوب‌غرب تهران می‌گوید: «بسم الله قرارگاه محرومیت زدایی جنوب غرب تهران... فلفل‌های دلمه‌یی صادراتی به کشور روسیه بوده برگشت خورده دادند به ما توزیع کنیم بین محرومان».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0ad169c6-382e-4b23-b3e1-a583b2c8c720"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات