728 x 90

مروری بر رسانه‌های حکومتی - سه‌شنبه ۱۶اردیبهشت ۹۹

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

سرنگونی چشم‌انداز محتوم

روزنامه‌های حکومتی روز شانزدهم اردیبهشت نگرانیهای نظام در عرصه بحرانهای بین‌المللی، منطقه‌یی و داخلی را انعکاس داده‌اند. جدی‌ترین نتیجه در هر زمینه گوشزد کردن سایه قیام و سرنگونی است. مستقل با اشاره رتبه پایین نظام در امر شفافیت نوشته است: «اعتراضات آبانماه ۹۸ از سوی توده‎های تحت فشار اقتصادی به اندازۀ کافی هشدار دهنده بوده است».

آفتاب یزد در بررسی حذف ۴صفر از پول ملی با اشاره به فضای انفجاری جامعه نوشته است: «ماه‌هاست مصائب مختلفی را از سر گذراندیم و یا در حال طی کردن آن هستیم و ممکن است در آینده نزدیک نیز رخداد‌های جدیدتری یقه مان را بگیرید. فلذا آستانه تحمل بسیاری در حال پایان است و تصمیماتی که می‌تواند جنبه روانی منفی داشته باشد می‌تواند آن آستانه تحمل را زودتر سر ریز و تمام کند».

آرمان نتایج قیامهای ۹۶ و ۸۸ را گوشزد کرده و نوشته است«اتفاقات سال ۹۸ در ریزش سرمایه اجتماعی و کاهش اعتماد عمومی نقش به‌سزایی داشت...نگاهی به شرایط جامعه گلایه‌های مردم از روندهای موجود را نشان می‌دهد... شاید اگر بخواهیم به‌طور دقیق‌تر و موشکافانه به این بحث بپردازیم، اتفاقات دیماه ۹۶ را باید سر خط این نارضایتی‌های اجتماعی بدانیم».

فتیله انفجاری؛ شکست استراتژیهای داخلی و خارجی

مطالب روزنامه‌های حکومتی حاکی از شکستهای زنجیره‌یی رژیم در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی است. مثلا رسالت نوشته است: «حتی اگر جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر پیروز شود، دموکراتها نه‌تنها استراتژی «اعمال فشار حداکثری علیه ایران» را نفی یا تضعیف نمی‌کنند، بلکه آن را با ابزارها و تاکتیک‌هایی متنوع از جمله «داد و ستد با بازیگران بین‌المللی»تقویت خواهند کرد».

آفتاب یزد در مورد پیامدهای اقتصادی کرونا نوشته است: «آن‌گونه که قرنطینه لاکچری ثروتمندان و مرفهین را به تصویر کشید،ابعاد زجرآور درماندگی و فقر معیشتی قشر عظیمی از جامعه به‌ویژه سفره‌های خالی کارگران و محرومان را آشکارتر ساخت».

آسیا هم از شکست رژیم برای جمع کردن پولهای مردم تحت عنوان بورس و سهام عدالت خبر داده و نوشته است: «چنان‌چه به هر دلیلی یک بار دیگر اقبال مردم به بورس فراهم شود و منابع مالی سرگردان مجدداْ به شرکتهای زیان‌ده دولتی و یا وابسته سرازیر گردد، فاتحه اقتصاد بیمار برای یک مرگ فراگیر و همیشگی خوانده شده است!».

این خبرها را با اذعان به بازگشت موج جدید کرونا در روزنامه‌های مختلف جمع کنید علت وحشت نظام از خشم انفجاری جامعه و قیام در راه روشن می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/527b6323-1fc4-4636-ad70-d990b0d04616"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات