728 x 90

مروری بر رسانه‌های حکومتی - سه‌شنبه ۳تیر۹۹

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

مجاهدین علت ضربات بر رژیم

در روزنامه‌های حکومتی سوم تیر علاوه بر بحرانهای داخلی و بین‌المللی نظام، زوزه‌های هر دو باند حاکم از دست مجاهدین موضوع مشترک است. روزنامه‌های حکومتی ابتکار و سیاست روز با تکرار ترهات انتصاب طبری دزد بزرگ همدست سران قضاییه نظام به مجاهدین بار دیگر شانس شکست‌خوردهٔ خود را آزموده‌اند. رسالت هم در مورد علت ضربه قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی علیه نظام نوشته است: «در نهایت با فشارهایی که از جانب آمریکایی‌ها و (مجاهدین) تحمیل شد شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه‌یی را علیه جمهوری اسلامی ایران صادر کرد».

خفگی اقتصادی، تشدید شکاف

آثارخفگی ناشی از تحریم‌ها و نداشتن راه‌حل و جنگ باندی، نمودهایی از بازتاب بحران بین‌المللی نظام در بن‌بست تحریم و مذاکره نکردن است. پاسدار شریعتمداری در کیهان خطاب به مذاکره جویان باند رقیب نوشته است: «هنوز ترامپ دهانش را از پیشنهاد مذاکره با ایران نبسته است که کاسه‌لیس‌ها به صف می‌شوند و توئیت می‌کنند که ببینید، الآن دیگر وقت مذاکره است!

قاضی منصوری در رومانی کشته می‌شود و یا خودکشی! می‌کند، دشمنان اصرار دارند مرگ او را به نظام نسبت بدهند ولی چون هیچ دستاویزی ندارند، فلان پادوی آنها توئیت می‌زند و به کنایه می‌نویسد مراقب داروی نظافت باشید!». آرمان به‌نقل از یک دیپلمات سابق رژیم در مورد تهدید دلواپسان مبنی بر خروج ازNPT و برجام نوشته است: «خروج ایران از برجام به منزله بازگشت تحریم‌های سازمان ملل است. در این زمینه هیچ‌شک و شبهه وجود ندارد. در چنین شرایطی کشور در ذیل بند هفت منشور سازمان ملل خواهد رفت و آزادی عمل زیادی برای تصمیم‌های مختلف به دشمنان داده خواهد شد». مستقل هم با حمله به پاسدار قالیباف نوشته است: «در حالی‌که همه چیز آب می‌رود، سر در برف، رئیس مجلس رجز می‌خواند که مذاکره با آمریکا مطلقاً ممنوع است». مستقل در ادامه افزوده است: «هر چه اولویت در مملکت است در پیشِ پایِ آمریکاستیزی ذبح شده‌اند. و هر چه سوء‌مدیریت است در پشت این دیوار قایم!... شما هم به‌جای دغدغه‌ٔ مطالبات مردم با قید چند فوریت مشغول تعویض نام فرودگاه و عوارض خورشیدگرفتگی و قوانین دوازده‌گانه ازدواج و قس علیهذا! باشید، بی‌گمان صبحِ دولت‌تان به‌زودی می‌دمد!».

چپاول مردم در اوج بحران کرونا

بحران اقتصادی و به‌قول روزنامه رسالت: «افزایش افسار گسیخته» قیمت ارز و تداوم غارت مردم به اذعان روزنامه‌های حکومتی مهم‌ترین موضوع اقتصادی روز است. جهان صنعت با اشاره به افزایش بی‌رویه قیمت ارز نوشته است: «به‌نظر می‌رسد دولت به جای آن که حامی مردم باشد و جلوی افزایش قیمت کالاهای داخلی هم‌چون مسکن را بگیرد اما مسیر رشد قیمتها را هموار کرده تا منافع گروهی خاص را تأمین کند. مسئولان توجهی نسبت به اوضاع و احوال اقتصادی و معیشتی مردم از خود نشان نمی‌دهند و مشکلات را به دوش مردم و اقشار ضعیف جامعه می‌اندازند». این روزنامه هشدار داده قیمت ارز تا ۲۲ و ۲۳هزار تومان قرار است صعود کند. همدلی هم نوشته است: «یکی از علت‌های اصلی افزایش قیمت دلار، کاهش ارزش پول ملی است». و «کاهش ارزش پول ملی یکی از تبعات اصلی تورم دو رقمی است». روزنامهٔ آرمان از باند مغلوب هم ادعاهای سخیف دولت روحانی در مورد علل گرانی ارز را در مطلب طنزی به سخره گرفته و از جمله نوشته است «از روزی که خبر بالا رفتن قیمت ارز و سکه د‌ر روزهای تعطیلی منتشر شد‌، منتظر بود‌م که مقصر این حاد‌ثه را ماهواره، تلگرام، فیلتر‌شکن هات اسپات، مارک زاکربرگ، د‌ولت سابق، بیل گیتس، گواتمالا، استو جابز یا حتی آچار‌چرخ معرفی کنند‌ که د‌ید‌م هیچ خبری نیست و خیلی تعجب کرد‌م. چون از قضا این فاجعه را هیچ رقمه نمی‌توان به هیچ کد‌ام از موارد‌ فوق ربط د‌اد‌ تا د‌ر نهایت د‌ر توئیتر خواند‌م که عد‌ه‌ای مرد‌م را هم مقصر وضع موجود‌ د‌انسته‌اند‌. باور کنید‌ توی روی‌شان بخند‌یم پس‌فرد‌ا بابت گرانی لاستیک د‌و تا زیر گوش‌مان هم می‌خوابانند‌».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f1dec4ca-1927-4b31-8dfd-7d8ce7f65ab9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات