728 x 90

مروری بر رسانه‌های حکومتی - چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت۹۹

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

‌روزنامه‌های حکومتی امروز آینهٔ بن‌بستها و شقه و شکاف درون باندهای حاکم هستند. اما در یک نقطه وحدت دارند آن هم هشدار نسبت به پیامدهای شکست استراتژی امنیت گله‌یی و فرستادن مردم به قربانگاه کرونا است. رسالت از باند خامنه‌ای نوشته است: واقعیت این است که موضوع بحران اعتماد مربوط به بحث کرونا هم نیست. حتی اگر زمانی دولت راستش را بگوید مردم باور نمی‌کنند یا بدبین هستند. این ناشی از آن شکافی است که صحبتش را کردیم. بنابراین این مسأله‌ای است که در بزنگاه‌هایی مثل کرونا خودش را نشان می‌دهد... عمل مردم به توصیه‌ها، مستلزم این است که دولت هم به تکلیف خود عمل کند. این توضیحات بیانگر یک نتیجه‌گیری است و آن‌هم گسل و فاصله‌یی است که بین مجموعه‌یی به نام جمهور یعنی مردم و آنچه دولت و مدیریت کلان امور قلمداد می‌شود، وجود دارد . و جهان صنعت هم‌سو با باند روحانی به‌نقل از محبوب فر عضو ستاد مبارزه با کرونا در استان تهران نوشته است دولت در برابر تبعات اقتصادی و اجتماعی کرونا سیاست امنیتی ایمنی جمعی را در پیش گرفته است در صورتی که ابتدا نظر کارشناسان و متخصصان غیردولتی و مستقل برخلاف نظر دولت بود و اعتقاد ایشان بر این اصل استوار بود که ایمنی جمعی یا ایمنی گله‌ای نه‌تنها به نفع جامعه مدنی و مجموعه نظام نخواهد بود بلکه این سیاست در آینده به‌صورت تولید انبوه بیماران کرونایی و افزایش مرگ و میرها در جامعه سر باز خواهد کرد و در پس چنین نگرش دولتی، افزایش انفجارگونه مشکلات و معضلات اقتصادی و اجتماعی کشور اجتناب‌ناپذیر خواهد بود . این مقام حکومتی در ادامه انتشار نقشه تقسیم بندی کشور به سفید و زرد و قرمز از سوی روحانی را بازی با کلمات توصیف کرده و از قضاییه آخوندی خواسته است برای جلوگیری از افزایش انفجار گونه مشکلات جلوی قربانی کردن مردم را بگیرد. (لابد اینهم فکر کرده چاقو دستهٔ خودش را می‌برد).

کابوس باندهای حاکم؛ تشدید تحریم‌ها و انزوای جهانی

‌بن‌بست نظام در مقابل خفگی اقتصادی در اثر تحریم‌ها مهم‌ترین مورد در روزنامه هاست و بی‌راه‌حلی هم رویکرد مشترک روزنامه‌های هر دو باند حاکم است. جوان وابسته به سپاه پاسداران نوشته است کاخ‌سفید اهداف مهم‌تر از صرف لغو یا تمدید تحریم تسلیحاتی ایران دارد و مأموریت پمپئو و تیمش تنها پوششی برای رسیدن به آن اهداف است.

‌برنامه آمریکا را باید یک مانور سخت و مبهم حقوقی دانست تا با دور زدن برجام بتوان مکانیزم بازگرداندن تحریم‌ها را مستقیماًَ از شورای امنیت سازمان ملل کلید زد . و ابتکار هم نوشته است: می‌توان صورت بحران در روابط تهران و واشنگتن را چنین خلاصه کرد: واشنگتن تسلیم تهران را بدون قید و شرط نه‌تنها در حوزه‌های هسته‌یی و تسلیحاتی‌، قطع سرانگشتانش در منطقه خاورمیانه، بلکه تغییر در ماهیت ایدئولوژیک نظام سیاسی حاکم بر ایران می‌خواهد .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/979092bb-14a9-4fe3-83fe-4aebadd09941"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات