728 x 90

مروری بر رسانه‌های حکومتی - یکشنبه ۲۱ اردیبهشت۹۹

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

سایه سرنگونی در افق هر مسیر

روزنامه‌های حکومتی امروز دست روی هر مقوله‌یی گذاشته‌اند به چشم‌انداز اعتراض و قیام و سرنگونی ختم شده است. اقتصاد سرآمد در بررسی کرونا ببینید سر از کجا در آورده: «کرونا بیش از آن‌که یک بیماری باشد، یک شوک اجتماعی - سیاسی بود. شوکی که به گواه تاریخ تغییراتی هم‌چون وقوع انقلاب مشروطه را ممکن کرده است». و ستاره صبح هم در بررسی سیاست فشار حداکثری آمریکا و تمدید تحریم تسلیحانی رژیم به ضرورت غلط کردم گویی و عقب‌نشینی رسیده آن هم نه از ترس آمریکا، بلکه در وحشت از خیزش مردم. این روزنامه نوشته: «تحریم‌های اقتصادی‌ای که به‌دنبال خروج آمریکا از برجام بر ایران اعمال‌شده هم سخت و ناگوار است و متأسفانه هم‌چنان ادامه دارد؛در تازه‌ترین نمونه آمریکایی‌ها هواپیمایی ماهان ایران را به تروریسم، اشاعه سلاحهای کشتار جمعی و حمایت از دولت ونزوئلا متهم کرده‌اند و از دیگر کشورها خواسته‌اند تا برای اعمال تحریم‌ها، از شرکت هواپیمایی ماهان ایران دوری جویند. تداوم روند دشوار کنونی در داخل کشور نمی‌تواند برای طولانی‌مدت قابل‌تحمل باشد؛ چرا که فشارهای اقتصادی می‌تواند زمینه‌ساز نارضایتی‌های اجتماعی شود».

ماهیت ضدمردمی نظام علت خشم مردم

اشاره‌های مستقیم و غیرمستقیم فراوانی به‌علت خشم مردم از رژیم آخوند در روزنامه‌های امروز دیده می‌شود. از تیتر: «شکاف دولت - ملت بی‌اعتمادیها را افزایش داده» تا اعتراف‌ها به کلاهبرداریهای نجومی از مردم و فقر گسترده از جمله اعترافات هستند. مثلا روزنامه حکومتی جهان صنعت در مورد کلاهبرداری اخیر رژیم از مردم در بورس نوشته است: «دولت مردم را با وعده نظارت به حضور در بازار سرمایه تشویق می‌کند. این موضوع مثل آن می‌ماند که دولت مردم را سوار قایق کند و آنها را وسط دریا به آب بیندازد و بگوید که شناکنان به ساحل برگردید. در حالی که بیشتر مردم غیرمطلع از زیر و بم خطرات بازار سرمایه، در میانه آب گرفتار شده‌اند». و در ادامه در مورد دروغهای حکومتی برای جذب پول مردم در بازار پوشالی بورس نوشته است«در حالی که شاخص به اجبار معرفی می‌شود، اما این شاخص هم‌چون آب فواره است که تحت تاثیر فشار و زور تا ارتفاع مشخصی بالا می‌رود و بعد از آن دوباره سرازیر می‌شود؛ امیدوارم خدا آخر و عاقبت مردم را با این بورس حبابی به خیر کند!». روزنامه حکومتی شرق هم گوشه‌یی از کیسه نجومی رژیم برای خالی کردن جیب مردم و پر کردن حفره‌هایی که در اثر دزدی‌های مقامات ریز و درشت نظام در سیستم اقتصادی ایجاد شده نوشته است«نگاهی به شاخص بورس در سه سال گذشته با رشد اقتصادی منفی ۷ و منفی ۹ بیندازید...مختصات واقعی اقتصاد ایران در سال۱۳۹۹ حداقل شامل ۲۰۰هزار میلیارد تومان کسری بودجه، ۱۸۰هزار میلیارد تومان کسری منابع بانک‌های در حال ادغام، عدم دستیابی به حدود ۹۰هزار میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی بودجه‌ای، فقدان درآمدهای ارزی پیش‌بینی‌شده حداقل ۱۲میلیارد دلار، بدهی ۲۰۰هزار میلیارد تومانی دولت به تأمین اجتماعی، بدهی دولت به بانک مرکزی ۳۵۰هزار میلیارد تومان و بدهی دولت به پیمانکاران حدود ۲۲۰هزار میلیارد تومان است که هیچ راهی مگر انتقال سهام دولتی در بورس را باقی نگذاشته ».

این دو نمونه را که گفتم بگذارید در کنار خبرهای مربوط به جنایت رژیم در فرستادن مردم محروم به قتلگاه کرونا، به خبرهای گرانیهای سرسام‌آور و افت قدرت خرید مردم و به خبرهای مربوط به انزوای جهانی و منطقه‌یی رژیم، تصویر روشن تری از علت این‌که چرا رژیم با هر خبری اولین دغدغه‌اش سرنگونی و قیام است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c2f2aa6e-2eec-48c2-b0dc-49d192f51edb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات