728 x 90

مسأله اصلی قیام

از نگاه مسعود رجوی

از نگاه مسعود رجوی – مساله اصلی قیام
از نگاه مسعود رجوی – مساله اصلی قیام

از نگاه مسعود رجوی – مسأله اصلی قیام

مسعود رجوی: بابا جمع کنید این بحثهای چپ‌روی و راست‌روی رو سر قیام. این موضوع انحرافی‌ست. صورت مسأله که الآن تو قیام چپ‌روی و راست‌روی نیست. این صورت مسأله مال کسیست که گمان می‌کند مثلاً اگه چپ‌روی نکنه حالا چه چیزایی به دست میاره. یعنی که گویا نگرانیش از این است که یه وقت چپ‌روی بکنه، یک وقت عکسای یاروها رو آتیش بزنن یه وقت… ولی‌فقیه عصبانی می‌شه. بعد سرکوب می‌کنه بعد به عقب میریم ما.

اگر که خامنه‌ای می‌تونست که حتماً که هر کاری می‌تونست می‌کرد. دیگه تیغش بیشتر از این نمی‌بره. اگر به سودش بود که رگبار باز می‌کرد. به ضررشه. تهدید که چپ‌روی نیست. از قضا تهدید اگر میخواین به این زبان بگین، راست‌رویه. ما که نمی‌تونیم بریم کثافت و دنائت رژیم رو روش ماله بکشیم و بگیم نه ما هم ساختارشکنی نمی‌کنیم. همچین خبری نیست. اگر پیش‌آهنگ انقلابی –چون قیمتش هم داده– دست کم یه گام جلو نباشه، آخه پس چه راهنمایی و چه رهبری؟ حالا اینو داشته باشید.

قیام رسیده است به نقطه‌ٔ رادیکال شدن. شعارش، می‌گه مرگ بر اصل ولایت فقیه. این بخارات متراکم، این انبار باروت، به‌محض این‌که این شکاف رو‌ پیدا کرده داره می‌زنه بیرون. خامنه‌ای که شلیک نمی‌کند، این به‌خاطر من و شما نیست. به‌خاطر این‌که به ضررشه بدتر می‌شه رادیکال‌تر می‌کنه.

نتیجه، موضوع، رهبری قیامه. خلاصه‌ش. در سال ۵۶هم همین بود در سال ۵۷هم همین بود. وقتی‌ که رژیمی دارد واژگون می‌شود موضوع آلترناتیو و رهبری‌ست. خیلی هم جدیه. این صورت مسأله‌ٔ قیامه. نه چپ‌روی یا راست‌روی. موضوع کانونی که زده‌ است بیرون، موضوع رهبری است. حالا قیام رسیده به این درجه از عمق، از رادیکالیزاسیون، از تعمیق، حرفش چیه؟ می‌گه مرگ بر اصل ولایت فقیه. عکس خامنه‌ای رو می‌ذاره وسط لگدمال می‌کنه. به آتش می‌زنه. می‌گه مرگ بر دیکتاتور مرگ بر خامنه‌ای. مثل زمان شاه دیگه دعوا نمی‌دونم با نخست وزیر هویدا نیست. موضوع رهبریشه. یعنی چی؟ یعنی آقا به کدوم سمت می‌خوای ببری. فرض کنید شما رانندهٔ یک ماشینید. آخه کدوم جاده می‌خوای بری؟ کدوم مسیر؟ آدرست کجاست؟ آدرس بده بینم کجا می‌خوای بری؟

ملاحظه می‌کنید که موضوع رهبری قیام شعله می‌کشد. توده‌ٔ مردم و اونهایی که صف مقدم هستند می‌گوید اصل ولایت فقیه. اونا می‌گن ساختارشکنی نکنید. ما چه گفتیم؟ گفتم راه و مسیر جمع کردن بساط این رژیمه نه ساخت و پاخت باهاش، نه کنار آمدن باهاش، نه امتیاز گرفتن ازش. پس ببینید قبل از هر چیز ما مواجه هستیم با قیامی که رادیکال شده. و این به نقطه‌ای رسیده که حتی آخوند خاتمی می‌گوید که هسته‌های عمل تشکیل شده‌ها. خب یا باید رژیم امتیاز بده شل بده که نمی‌ده که واضحه. تو اتمی هم همینطوری بود. یا خواه و ناخواه این قیام عمیق‌تر و عمیق‌تر می‌شود…

گزیده سخنان مسعود رجوی، رهبر مقاومت و مسئول شورای ملی مقاومت ایران

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/63b8cf2b-0c3e-4fc5-a755-f8ca91e6c436"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات