728 x 90

نه قاطع ملت به‌دیکتاتوری، رأی به سرنگونی

سخن روز
سخن روز

آنچه که خامنه‌ای و ایادی‌اش از آن می‌ترسیدند و ماهها به‌خاطر آن، در تشویش و تب و تاب بودند، سرانجام روز جمعه ۱۱ اسفند بر سرشان آمد. مردم ایران با تحریم سراسری نمایش رسوای انتخابات خلیفهٔ ارتجاع، ضربه سختی به‌او و مهندسی‌اش در این نمایش وارد آوردند و عزم و ارادهٔ خود را برای به‌زیر کشیدن دیکتاتوری فرتوت و ضدبشری ولایت فقیه به‌جهان نشان دادند.

خلیفهٔ ارتجاع از اوایل امسال برای مهندسی این نمایش در میان دود و دم جنگ‌افروزی و دجالبازی و بر سر نیزه کردن فلسطین، خیز برداشته بود تا با خالص‌سازی مضاعف، رژیمش را در برابر طوفان قیامهای در تقدیر، ‌آب‌بندی کند. خامنه‌ای طی سال جاری و به‌خصوص در هفته‌های منتهی به‌انتخابات، بارها از نمایش انتخابات ۱۱ اسفند مجلس ارتجاع و از اهمیت آن سخن گفت و نشان داد تا کجا نگران نتایج این نمایش و پیامدهای آن است. وی از جمله در سخنرانی ۹ اسفند خود چند بار تأکید کرد مشارکت در انتخابات تضمین «امنیت ملی» است. همه می‌دانند امنیت ملی در فرهنگ لغت این رژیم چیزی جز امنیت نظام منحوس ولایت فقیه نیست. بنابراین همه ارگانهای حافظ نظام هم‌چون سپاه و بسیج و وزارت اطلاعات و دیگر ارگانهای سرکوب با انواع تقلب‌ها و رأی‌سازیهای نجومی باید بر تحریم سراسری آن سرپوش بگذارند.

حذف شرط شناسنامه عکس‌دار برای رأی دادن، مهر نزدن شناسنامه‌ها به‌هنگام رأی دادن، قبول کردن ۵نوع کارت شناسایی برای رأی دادن و خریدن رأی، برخی از راههای تقلب در نمایش انتخابات بود.

در پادگانها سربازان را مجبور به‌رأی دادن کردند و به‌کسانی که رأی می‌دادند، وعدهٔ ۴روز مرخصی داده می‌شد. پاسدار موسی کمالی؛ مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی پاسداران با اعتراف به‌رأی دادن اجباری سربازان گفت: «امروز طبق گزارشهایی که از مراکز آموزشی و پادگانها دریافت کردیم، حضور و مشارکت گسترده سربازان عزیز در انتخابات بی‌بدیل بوده است». پاسدار نامبرده سپس از سربازان خواست که خانواده و نزدیکانشان را هم وادار به‌حضور و مشارکت در نمایش انتخابات کنند.

در بسیاری از کارخانه‌های دولتی و زندانها، کارگران و زندانیان را تحت فشار گذاشتند که رأی بدهند.

خود خامنه‌ای هنگام رأی دادن فرصت را مغتنمم شمرد تا بار دیگر با عجز و لابه از نیروهایش بخواهد که در انتخابات شرکت کنند. او در پاسخ به‌خبرنگار دستاموز رادیو تلویزیون حکومتی که از او خواست آخرین صحبت‌های خودش را با «مرددین یا افرادی که نمی‌خواهند رأی بدهند» بیان کند، خطاب به‌نیروهای مردد و وارفته‌اش گفت: «هر چه زودتر از این فرصت استفاده کنید در اولین ساعات، در اولین ساعات ممکن، بروید رأی خودتان را در صندوقها بیاندازید».

گماشته‌های خامنه‌ای هم طی هفته‌های متمادی در هر نمایش جمعه نیروهای رژیم را در سراسر کشور به‌حضور در این نمایش فرامی‌خواندند. آن را واجب شرعی و شرکت نکردن را گناه کبیره می‌شمردند و تأکید می‌کردند که این انتخابات برای حفظ و بقای نظام ضروری است. اما به‌رغم همهٔ این عجز و لابه‌ها، به‌رغم همهٔ ترفندها و تهدیدها و وعده وعیدها و فشارها، نتیجه در یک‌کلام برای رژیم فاجعه‌بار بود. هزاران گزارشی که از هموطنان و خبرنگاران سیمای آزادی از هزاران شعبه رأی‌گیری در سراسر کشور دریافت شد و توسط سیمای آزادی منعکس گردید، اسناد غیرقابل تردید تحریم سراسری و بی‌سابقهٔ این نمایش انتخاباتی بود. اکثر حوزه‌ها در طول ساعات رأی‌گیری، عمدتاً خالی بود یا شمار افرادی که برای دادن رأی مراجعه کرده بودند، به‌عدد انگشتان یک دست نمی‌رسید.

البته روشن است که هم‌چون موارد گذشته، رژیم با انواع تقلبها و رأی سازیها و ضریب زدن به‌آرای مأخوذه در اتاق تجمیع، درصد مشارکت در انتخابات را، چه بسا بیش از نمایش‌های قبلی اعلام کند، اما تحریم چنان یکپارچه و قوی بود که تقلب هم دیگر فایده و اثر ندارد و باعث آبروریزی هر چه بیشتر و تمسخر مردم می‌شود. چنان که ابعاد این تحریم سراسری از دید رسانه‌های خبری هم پنهان نماند و خبرنگاران به آن گواهی دادند.

آسوشیتدپرس به‌ضمیمهٔ فیلمی از حوزه‌های اخذ رأی گزارش داد: «حوزه‌های رأی‌گیری در تهران، تعداد کمی از رأی‌دهندگان را نشان می‌دهد... حضور شدید نیروهای امنیتی در سرتاسر پایتخت به‌چشم می‌خورد. افسران پلیس عادی و ضدشورش در میادین و تقاطع‌های اصلی مشاهده می‌شوند. حدود ۲۰۰هزار نیروی امنیتی در سراسر کشور مستقر هستند».

رویترز گزارش داد: «این انتخابات، به‌عنوان محکی برای مشروعیت نظام روحانیت در زمان ناامیدی فزاینده مردم به‌خاطر مشکلات اقتصادی و اعمال محدودیت برای آزادی‌های سیاسی و اجتماعی دیده می‌شود. یک دانشجوی ۲۲ساله، در اصفهان گفت: "من به‌دنبال تغییر رژیم هستم. من تصمیم گرفته‌ام که رأی ندهم، زیرا این فقط برای تقویت جمهوری اسلامی است."

خبرگزاری ایتالیایی آنسا گزارش داد: «بر اساس نظرسنجی‌ها، ۷۷درصد از واجدان شرایط از شرکت در رأی‌گیری خودداری کرده‌اند و ۸درصد هم هنوز تصمیم نگرفته‌اند که برای رأی دادن شرکت کنند».

وضعیت چنان است که آخوند فرزانه گماشتهٔ نمره موقت خامنه‌ای در نمایش جمعهٔ مشهد نیز در همان روز برگزاری نمایش انتخابات گفت: «برادران و خواهران این وضعیت اگر ادامه پیدا کند من به‌عنوان یک طلبه‌ای که کمتر از همه شما (هستم) می‌گویم خطرناک است! ما آمدیم به‌مردم ایمان بدهیم اما اگر نان‌شان را به‌سادگی در اختیارشان نگذاریم ایمان از آنها گرفته می‌شود».

آری، وضعیت به‌راستی برای رژیم بسیار خطرناک است و هم‌چنان‌که خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت ایران برای دوران انتقال حاکمیت، با تبریک ارادهٔ ملت ایران در رفراندوم تحریم رژیم و انتخابات قلابی، گفت: «بدون شک خامنه‌ای و رژیم ولایت فقیه از این نمایش به‌مراتب ضعیف‌تر و شکننده‌تر بیرون می‌آیند و روند سرنگونی تسریع می‌شود.

خانم رجوی تأکید کرد: «نـه قاطع مردم ایران نشان از قیام‌هایی است که صدای پای آن از هم‌اکنون به‌گوش می‌رسد و سرنگونی فاشیسم دینی را نوید می‌دهد».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7873622b-6fb5-4072-b3ee-ae57cdd81a56"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات