728 x 90

ویدال کوادراس؛ «وجدان بپا خاسته اروپا در برابر فاشیسم دینی»

سخن روز
سخن روز

روز چهارشنبه اول آذر کنفرانسی در پارلمان اروپا در استراسبورگ برگزار شد. این کنفرانس با حضور و سخنرانی خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران و ریاست خاویر سارسالخوس رئیس مشترک گروه دوستان ایران آزاد و با شرکت دهها نماینده از گروه‌های مختلف سیاسی تشکیل شد. یکی از موضوعات محوری در این کنفرانس، سوءقصد تروریستی به‌جان پروفسور آلخو ویدال کوآدراس بود که به‌مدت ۱۵سال در مقام نایب‌رئیس پارلمان اروپا در رهبری این پارلمان نقش به‌سزایی داشت. پیش از برگزاری این کنفرانس شماری از نمایندگان پارلمان اروپا با اجتماع در ساختمان پارلمان و در دست داشتن پلاکاردهایی برای دکتر آلخو ویدال کوادراس آرزوی بهبودی هر چه سریع‌تر کردند.

خانم مریم رجوی طی سخنانی در این کنفرانس این شخصیت برجستهٔ اروپایی را «وجدان معترض و بپا‌خاسته اروپا در برابر فاشیسم دینی حاکم بر ایران» و «صدای هشدار‌دهنده در مورد جنایتکارترین رژیم جهان که مرکز صدور تروریسم و جنگ‌افروزی است» توصیف کرد.

لازم به‌یادآوری است که دکتر آلخو ویدال کوادراس هنگامی که در مرکز مادرید هدف سوءقصد قرار گرفت و به‌شدت مجروح شد، بلافاصله پس از اصابت، صراحتاً رژیم آخوندی را عامل این توطئه تروریستی معرفی کرد. وی تصریح نمود که من هیچ دشمنی بجز رژیم آخوندی حاکم بر ایران ندارم. اتهامی که پس از تحقیقات دامنه‌دار پلیس اسپانیا و پیدا شدن سرنخهایی حاکی از ارتباط عناصر دستگیر شده با رژیم آخوندی، انگشت اتهام را بیش از پیش متوجه رژیم آخوندها کرده است.

علاوه بر این سرنخها، خبرگزاری فارس سپاه پاسداران در روز ۲۳آبان (۵ روز پس از سوءقصد) نقش رژیم در این ترور را تلویحاً مورد تأیید قرار داد. خبرگزاری پاسداران به‌نقل از یک «منبع آگاه» حکومتی و با لجن‌پراکنی و ادبیات شناخته شده دژخیمان نوشت: «جمهوری اسلامی رسماً به‌تمام کشورهای میزبان گروه‌های تروریستی اعلام کرده که میزبانی از (مجاهدین) و سایر گروه‌های تروریستی برای آنها هزینهٔ جدی در بر خواهد داشت... این منبع آگاه با اشاره به‌ماجرای ترور آلخو کوادراس تصریح کرد: دولت اسپانیا نیز بهتر است در سناریوی نخ نمای (مجاهدین) بازی نکند. . اسپانیا باید بداند هر گونه میزبانی از (مجاهدین) یا بازی در منجلاب آنها، هزینه جدی برای آنها در پیش خواهد داشت».

این یک روش شناخته شدهٔ دیکتاتوری دینی و تروریستی است که ابتدا مخالفان خود را چه مستقیم و چه از طریق نیابتی‌ها و نفوذی‌های رنگارنگش شیطان‌سازی می‌نماید و در مراحل بعد به‌حذف فیزیکی آنها مبادرت می‌کند. وزارت‌خارجه رژیم آخوندی نیز در ۴آبان ۱۴۰۱ آقای آلخو ویدال کوادراس و کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت را در صدر لیست سیاه خود قرار داد و به‌موازات آن ایادی اروپایی رژیم با کثیف‌ترین برچسب‌ها او و کمیتهٔ بین‌المللی تحت مسئولیت وی را مورد حمله قرار دادند.

این تهدیدها و حتی اقدام به‌ترور نافرجام دکتر آلخو ویدال کوادراس، به‌رغم آن‌که موجب جراحت سنگین او شد، اما هم او و هم همکارانش را در ادامهٔ مبارزه با رژیم آخوندی و حمایت از مجاهدین و مقاومت ایران به‌مثابه تنها جایگزین دموکراتیک و انقلابی این رژیم جنایتکار، مصمم‌تر، ثابت‌قدم‌تر کرده است. شاهد این مدعا، پیام مکتوب دکتر آلخو ویدال کوادراس به‌کنفرانس پارلمان اروپاست. او در قسمتی از این پیام که توسط خاویر سارسالخوس رئیس مشترک گروه دوستان ایران آزاد قرائت شد. خطاب به‌رئیس‌جمهور مریم رجوی و نمایندگان حاضر در این جلسه گفت: «رژیم ایران از چهار روش برای تحمیل اراده بدخیم خود بر ما استفاده می‌کند. اولین مورد مبتنی بر وحشتی است که دولتهای غربی نسبت به‌ایران مجهز به‌سلاح هسته‌یی احساس می‌کنند. از این منظر، برجام صرفاً تاکتیکی است تا زمانی که آنها به‌اهداف خود دست یابند، زمان بخرند.

دوم گروگانگیری و مبادله گروگان است. آخوندها بازدیدکنندگان بیگناه غربی از ایران را دستگیر می‌کنند و سپس آنها را با تروریست‌های محکومی که در سرزمینهای اروپایی یا آمریکایی دوران محکومیت خود را می‌گذرانند، معاوضه می‌کنند.

عنصر سوم متکی بر منافع مبهم برخی شرکتهای بزرگ غربی که در ایران فعال هستند. در مورد این نکته خاص، تجارت با دیکتاتوری ایران، نان امروز و گرسنگی برای فرداست.

چهارمین و آخرین روش، ظرفیت رژیم ایران برای طراحی و اجرای حملات تروریستی است. مانند آنچه اخیراً من متحمل شده‌ام. ما نباید فراموش کنیم که اگر یک بار باجگیری را بپذیرید برای همیشه مورد باجگیری قرار خواهید گرفت.

اجازه بدهید به‌صراحت به‌شما بگویم که سیاست اتحادیهٔ اروپا در رابطه با جمهوری اسلامی ایران باید تغییر کند و این تغییر باید به‌همان اندازه که عمیق است باید مؤثر باشد. . غرب تنها یک سیاست هوشمندانه در رابطه با رژیم ایران دارد که هم اصولی است و هم عملی و آن قاطعیت، پایداری و قدرت است. ترکیب درست تحریم‌ها، فشارهای دیپلماتیک و سیاسی، انزوای بین‌المللی و حمایت همه‌جانبه از اپوزیسیون دموکراتیک ایران که در طرح ۱۰ماده‌ای خانم رجوی بیان شده، تنها راه موفقیت است».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/274d112a-aebc-4529-a630-43a98cb8b65f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات