728 x 90

چپاول؛ دینامیزم و ماهیت ولایت‌فقیه

سخن روز
سخن روز

رئیسی جلاد امروز در جلسهٔ هیأت وزیران از «اصول ۱۲گانه پیشگیری و مقابله با فساد اداری و اقتصادی» حرف زد. پیش از آن هم بارها مدعی شد که می‌خواهد بحران اقتصادی و معیشت مردم را سامان بدهد!

ادعا و نمایش خنده‌دار «مقابله با فساد» از دولتی مرکب از مشتی دزد و غارتگر که یکی ۱۶سال رئیس ستاد غارتگر موسوم به فرمان خمینی بوده (مخبر) و یکی دکل نفت دزدیده (رستم قاسمی) و هر کدام دیگر سیاهه‌ای طولانی از چپاول دارند، مضحکه‌ای بیش نیست. تنها در یک نمونه، دو روز پیش از این ادعای رئیسی، خود او مدرس خیابانی را به‌عنوان استاندار سیستان و بلوچستان منصوب کرد؛ کسی که آن‌قدر در فساد و دزدی پیش رفته که حتی مجلس ارتجاع، که خود مجمع دزدان و غارتگران است، در مرداد ۹۹ به او به‌عنوان وزیر صمت رأی اعتماد نداد؛ و حتی خود مهره‌های حکومتی پس از این انتصاب نوشتند: «مدرس خیابانی در تیرماه سال۱۴۰۰ مبلغ ۱۱۷میلیون تومان حقوق دریافت کرده!» (مهرهٔ حکومتی علی قلهکی-۲۲شهریور).

 

ادعای حل بحران معیشت و اقتصاد هم طی یک ماه و نیمی که از آمدن جلاد در مسند ریاست‌جمهوری نظام می‌گذرد، تنها در «انشاالله درمانی!» خلاصه شده و تا امروز نه‌تنها گرانی و تورم کاهش پیدا نکرده، بلکه روزبه‌روز به‌صورت جهش‌وار افزایش یافته است.

قیمت پایه‌ای‌ترین اقلام هر روز حد می‌شکند؛ تخم‌مرغ در کمتر از یک ماه به هر شانه ۶۵هزار تومان می‌رسد؛ یک لیتر شیر تا ۱۴هزار تومان به‌فروش می‌رسد؛ «میانگین قیمت هر متر مربع مسکن به ۳۰میلیون تومان رسیده است!» (مردم‌سالاری-۲۴شهریور)؛ و بحران تا حدیست که: «دو خانواده متأهل» مجبورند «یک خانه ۷۰ متری را به‌طور مشترک ۳۰۰میلیون تومان رهن» کنند و «بسیاری از مردم به‌دلیل هزینه گزاف رهن و اجاره، در خودرو می‌خوابند» و «قشر متوسط ناچار است برای تأمین سرپناه به مناطق فقیرنشین شهرها کوچ کند و قشر ضعیف نیز در معرض زاغه‌نشینی اجباری قرار دارد» (جهان صنعت-۲۱شهریور)؛ در حالی که برای همین دزدان نشسته در هیأت دولت رئیسی جلاد «کاخ‌هایی در شمال تهران و دامنه کوه لواسانات که با رانت و کوه‌خواری ساخته شده‌اند، فراوان است» (همان منبع)؛ و اعتراف می‌کنند که در ادامهٔ دزدی‌ها «مبلغ ۱۰۰میلیارد دلار خروج سرمایه» از کشور داشتیم (سایت حکومتی ساعت۲۴-۲۲شهریور) که مقصد آنها حساب‌های نجومی سران نظام است.

 

این است حاصل ادعای رسیدگی به معیشت مردم و وضعیت اقتصادی. تا پیش از این آخوند روحانی می‌گفت کسی نفهمید ما چطور اقتصاد را بدون نفت چرخاندیم! البته همه فهمیدند! با دست کردن در جیب مردم، به‌وسیلهٔ چاپ اسکناس، بازی با ارز، با کلاه‌برداری بزرگی به‌نام بورس، با فروش برق به‌کشورهای دیگر (در شرایط بی‌برقی مردم) و با صادرات و گران کردن هرآنچه نیاز مردم بود، از مصالح ساختمانی تا مواد غذایی و تا دارو از انسولین تا واکسن.

اکنون رئیسی جلاد نیز نه‌تنها راه دیگری ندارد، بلکه همان شیوهٔ دست کردن در جیب مردم را با شدتی بیشتر در پیش گرفته است. انتصاب مخبر به‌عنوان معاون اول رئیسی نیز دقیقاً به‌همین منظور است. کسی که ید طولایی در غارت سرمایه‌های مردم، زیر نظر مستقیم خامنه‌ای دارد.

 

اما خامنه‌ای و رئیسی با آتش‌بازی می‌کنند. هر روز که سکه‌ها را از ته‌ جیب مردم محروم می‌ربایند، شرارهٔ خشمی بر آتشکدهٔ بزرگ نفرت مردم ایران می‌افزایند. آتشکده‌ای که در قیامی محتوم، سراپای رژیم غارت و جنایت را خاکستر خواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2e1eaafb-ed9a-48e0-9474-b80c7837c5b4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات