728 x 90

کاربرد دو‌گانه مواد مخدر برای رژیم آخوندی

کاربرد دو‌گانه مواد مخدر
کاربرد دو‌گانه مواد مخدر

گسترش و پایین آمدن سن اعتیاد به‌خصوص در زنان و دانش‌آموزان از جمله دست‌آوردهای ننگین رژیم آخوندی است.

بر اساس آمار ارایه شده توسط نهادهای حکومتی بیش از ۲میلیون و ۸۰۰هزار معتاد در ایران وجود دارد، و رژیم برای پایین نشان دادن آمار معتادان ۱میلیون و ۶۰۰هزار نفر را به‌عنوان معتادان تفننی اعلام می‌کند که جمعاً بالغ بر چهار و نیم میلیون نفر درگیر اعتیاد هستند.

البته آمارهای ارایه شده در مورد مصرف مواد مخدر و آمار معتادان بسیار بیشتر است زیرا آمارهای ارایه شده از سوی مهره‌ها و نهادهای حکومتی کوچک نمایی شده است.

در زمینه کوچک نمایی آمار بحرانهای اجتماعی از جمله بحران اعتیاد رحمانی فضلی وزیر کشور دولت روحانی گفت:

«موضوع آسیب‌های اجتماعی یکی از مسائلی است که شاید اگر ادعا کنیم که نشانه آن در دست وزارت کشور و این دولت است بیراه نرفتیم برای این‌که ما یک پنهان‌کاری همیشه در بیان آسیب‌های اجتماعی در کشور ما بود مثلا بنده رفتم در ستاد مبارزه با مواد مخدر با یک سری عدد و رقمها و با یک سری مسائلی مواجه شدم که اینها هیچ وقت در در سطح جامعه مطرح نشده بود» (تلویزیون شبکه خبر ۴شهریور۹۹).

پیش از این نیز زهرا سعیدی نماینده سابق مجلس رژیم گفت: ««بعضی از کارشناسان اعتقاد دارند میزان شیوع واقعی مواد مخدر در بین معتادان واقعی نسبت به جمعیت کشور حدود ۵میلیون نفره» (تلویزیون شبکه خبر ۲۸مرداد۹۶).

آخوند نوروزی عضو دیگر مجلس هم گفت: «ما می‌گیم ۵میلیون آقایون می‌فرمایند چهار میلیون یه وقتی میری تو میدون شوش پارک هراتی تو کوچه‌های اطراف میدون شوش تو قبرستونهای شهریار» (تلویزیون شبکه دو ۲۲مرداد۹۶).

در شرایط کنونی دسترسی به مواد مخدر چنان وسعت بی‌سابقه‌ای پیدا کرده که به اعتراف رسانه‌های رژیم به فراوانی آب و ارزانی نان است

تلویزیون رژیم طی گزارشی به این موضوع اعتراف کرد: «به فراوانی آب و به ارزانی نان حکایت ماده‌ای که مدتها است وجود دارد و بسیاری گرفتارش شده‌اند.

کافی است که اراده کنی تا ظرف مدت چند دقیقه هر نوع مخدری که بخواهی کف دستت باشد . در قسمتهای شمالی شهر با یه تماس تلفنی در اختیارت قرار می‌دهند. فرقی هم نمی‌کند کجا شهر باشی مواد زیاده هر جای تهرون پاتوقه دسترسی به مواد از سه دقیقه تا پنچ دقیقه».

در چند سال گذشته قیمت همه اجناس مورد نیاز مردم بیش از ۱۰برابر شده، اما قیمت مواد مخدر نه تنها افزایش پیدا نکرده بلکه ارزانتر هم شده است.

در کلیپ مورد اشاره از تلویزیون رژیم در مورد ارزانی قیمت مواد مخدر اضافه می‌کند: «سال ۸۲ یا ۸۳ گرمی ۲۰۰هزار تومن بود الآن ۴۰هزار تومنه چیزهای خیلی کوچیک هفت هشت ده برابر شده ولی قیمت مواد مخدر ثابت مونده شما حساب کنید هزینه حمل و نقلش شاید بیشتر از این دربیاد». (خبرگزاری دانشجو۲۰ مرداد۹۹ به‌نقل از تلویزیون شبکه یک)

علت در دسترس بودن مواد مخدر چیست؟ واضح است که عامل رشد اعتیاد در ایران خرده‌فروشان مواد مخدر نیستند

در مورد قاچاق رسمی مواد مخدر از مرزها سال‌ها پیش پاسدار محسن رضایی در یک مصاحبه تلویزیونی اعتراف کرد: «شما فکر می‌کنید چرا مواد مخدر تواین کشور تمام نشده مرزی که قاچاق مواد مخدر داره از اون صورت می‌گیره یه مرز معینیه چرا این از بین نمیره این حتماً دست دولتیها در کاره».

بسیار روشن است که سرنخ تهیه، توزیع و ترانزیت در نهادهای امنیتی، انتظامی و به‌خصوص سپاه پاسداران است.

قاچاق و ترانزیت مواد مخدر در ایران تحت حاکمیت آخوندها سازمان‌یافته و تحت اشراف و نظارت حکومت است.

سایت دویچه وله ۱۴تیر ۹۹ با استناد به گزارش هفته‌نامه آلمانی اشپیگل در مورد ارسال مواد مخدر به اروپا از طریق یک بندر سوری که در اجاره حاکمیت آخوندی است نوشت: «بندر لاذقیه به‌طور عمده تحت کنترل اعضای خانواده و خویشاوندان اسد است و روستای زادگاه آنها در نزدیکی همین بندر است»

اشپیگل در این مطلب اما به این موضوع اشاره کرده که در پاییز سال گذشته این بندر به ایران اجاره داده شده است. در ادامه این گزارش آمده که «از این محل با کمک حزب‌الله لبنان که شبه‌نظامیان متحد ایران هستند، در زمینه توسعه دانش فنی و کاربرد مواد شیمیایی در مراحل اولیه تولید گسترده مواد مخدر در سوریه استفاده شده است ».

البته این موضوع جدیدی نیست و سال‌ها پیش افشا شده است، در اسناد افشا شده ویکی‌لیکس در سال۲۰۰۹ سپاه پاسداران نزدیک به ۶۰تن هروئین به کشور آذربایجان قاچاق کرده است. در بالا هم از قول پاسدار محسن رضایی نقل شد که دست دولتی ها در کار است.

اما تا آنجایی که به دامن‌زدن اعتیاد بین مردم به‌ویژه جوانان توسط این رژیم برمی‌گردد، چون حکومت آخوندی مردم ایران، به‌ویژه جوانان را دشمن و تهدید حکومت خود می‌داند، از گسترش اعتیاد به‌عنوان سدی در برابر قیام و خیزش مردم استفاده می‌کند. از این‌رو بخشی از تجارت مواد مخدر را به داخل ایران اختصاص داده و قسمت دیگر را صرف صادرات مواد مخدر و کسب درآمد از این راه کرده است.

مردم ایران به‌خوبی دریافته‌اند که همه مشکلات جامعه ریشه در حاکمیت فاسد و غارت‌گر آخوندی دارد؛ لذا گسترش اعتیاد و تباه کردن جانهای بسیاری از جوانان و نوجوانان ایران جز بر خشم مردم نمی‌افزاید، خشمی که در هر فرصتی نشان داده که مردم عزمی به‌بزرگی آزادی و آبادی میهن دارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e9748b98-e237-44b6-8456-bc618227f4dd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات