728 x 90

گلریزان۲۷، رژهٔ قیام و آزادی

سخن روز
سخن روز

دربارهٔ بیست و هفتمین گلریزان همیاری ملی با سیمای آزادی، سخن بسیار است. در توصیف، پیام و معنای آن در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، آرمانی، فرهنگی و در بارهٔ شکوه پیوندهای عمیق مردمی با مقاومت ایران و رهبری آن و همه اینها در ارتباط با قیام سراسری و تحولات آن، بی‌اغراق می‌توان کتابها نوشت؛ از رژه شکوهمند کانونها و یاران شورشگر در ۴۱کشور و در شهرهای مختلف در داخل ایران، تا خیزش هموطنان در کشورهای مختلف جهان در حمایت از مجاهدین و تنها جایگزین دموکراتیک و مستقل؛ از مرزبندی ملی و تاریخی ایرانیان با شیخ و شاه، به‌عنوان شاخصهای دیکتاتوری و وابستگی، تا تأکید بر استراتژی قیام و سرنگونی و پیوند با کانون‌های شورشی و ارتش آزادی؛ از عهد و پیمانهای شورانگیز جوانان پرخروش وطن برای پس‌گرفتن میهن اشغال شده از آخوندها تا ساختن ایران آزاد و دموکراتیک فردا؛ از افشای ترفندهای اطلاعات آخوندها برای منحرف کردن قیام از مسیر سرنگونی به‌جانب حفظ نظام؛ تا توفان عاطفه‌ها و پیوندها و همبستگی؛ از تجدید عهد با شهیدان قیام و سربداران قتل‌عام تا قدردانی از نقش سیمای آزادی در بازتاب خبرهای قیام و رزم شورشگران و مقابله سیمای آزادی با سانسور و تحریف و غرض‌ورزیهای ارتجاعی و استعماری.

اگر چه در همهٔ این موارد، همیاری بیست و هفتم از همهٔ موارد پیشین ممتاز است، اما ویژگی منحصر به‌فرد این همیاری، به‌شرایط ویژهٔ این دوران، یعنی قیام سراسری مردم ایران برمی‌گردد. این همیاری در واقع تصویر درخشانی بود از صفوف مصمم و مستحکم نیروهای قیام و آزادی، رو در روی پوسیدگی و تفرقه و ریزش دیکتاتوری بحران‌زده آخوندی از یک‌سو و توطئه‌های ارتجاعی و استعماری برای منحرف کردن قیام و انقلاب دموکراتیک مردم ایران از سوی دیگر.

این صفوف مستحکم و مصمم و آگاه و هوشیار به‌طور خلق‌الساعه شکل نگرفته، بلکه طی یک پراتیک پرتلاطم و آتشین ۴ماهه که قیام سراسری مردم ایران جریان داشت و طی یک جنگ میدانی و نبرد سیاسی بی‌امان شکل گرفته است؛ این نیروها که چند نسل و اقشار مختلف را نمایندگی می‌کردند، در تمام روزهای این ۴ماه با عزم و رزم زنان و مردان و جوانان شورشگر در داخل میهن همراه بوده‌اند و در پیوند با مجاهدین و مقاومت سازمان‌یافته و رهبری آن از آزمونها و پیچ و خمهای راه، سرفرازانه، عبور کرده‌اند. آنها این مسیر را با پرداخت قیمت و مایه‌گذاری برای قیام و آزادی طی کرده‌اند و با شرکت در همیاری ملی نیز هر یک به‌قدر توان به‌صدا و سیمای قیام و آزادی کمک کردند.

در چنین مسیری است که آنها به‌آگاهی و هوشیاری سیاسی و انقلابی دست یافته‌اند و با کلمات و عبارات و پیامهایی که از دلها برمی‌خاست و بر دلها می‌نشست، رژه قدرتمند نیروهای قیام و آزادی را در کارزار همیاری به‌نمایش گذاشتند. رژه‌یی که نشان داد انقلاب دموکراتیک نوین مردم ایران به‌گنجینهٔ مردمی عظیمی در داخل و خارج میهن اسیر تکیه دارد که تضمین سرنگونی دیکتاتوری ولایت فقیه و نیل به‌آزادی و استقلال در ایران فرداست. بر مردم ایران، بر شورشگران برای آزادی میهن و بر همیاران سیمای آزادی مبارک باد!

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/972d4dcb-eef8-48a0-9b5b-bf21f1acf436"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات