728 x 90

۳پیام مهم گردهمایی بزرگ و جهانی مقاومت ایران

سخن روز
سخن روز

روز جمعه ۲۷تیر ۱۳۹۹ (۱۷ ژوییه ۲۰۲۰) به‌عنوان یک روز به‌یادماندنی در تاریخچهٔ مقاومت انقلابی مردم ایران برای سرنگونی فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران ثبت خواهد شد. در این روز، گردهمایی جهانی ایران آزاد، به‌منظور اعلام همبستگی با قیام مردم ایران و حمایت از کانون‌های شورشی و ارتش آزادی، برگزار خواهد شد. این گردهمایی به‌صورت ارتباط زنده با۳۰هزار نقطه در ایران و ۱۰۰کشور جهان، با مجاهدین و رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت ایران در اشرف۳، با شرکت هزار شخصیت سیاسی از کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود.

اگر چه برگزاری این گردهمایی و وصل ۳۰هزار نقطه به‌طور همزمان، به‌گفتهٔ متخصصان امر، یک شاهکار فنی، تکنیکی و مدیریتی و سازماندهی است که انجام آن، ‌خارج از عهدهٔ بسیاری از دولتهای جهان است، اما اهمیت این گردهمایی ویژه و استثنایی را بایستی از منظر معنا و پیام سیاسی آن نگریست.

اما پیش از آن‌که به‌پیام یا پیام‌های گردهمایی سالانهٔ مقاومت ایران بپردازیم، شایسته است بر شرایط ویژه‌یی که این گردهمایی در ظرف آن برگزار می‌شود، اندکی تأمل کنیم.

این گردهمایی در شرایطی برگزار می‌شود که پاندمی کرونا تقریباً تمامی فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی را مختل یا تعطیل کرده است. در بسیاری کشورها، مراسم‌هایی که دهه‌ها هر ساله برگزار شده، به‌خاطر محدودیتها و الزاماتی که این بیماری تحمیل کرده، لغو گردیده است. اما از آنجا که گردهمایی سالانهٔ مقاومت ایران نه یک مراسم و آیین سنواتی، بلکه بخشی از پیکار این مقاومت برای سرنگونی حاکمیت ضدملی آخوندی است و از آنجا که این پیکار تعطیل‌ناپذیر و وقفه‌ناپذیر است، مسئولان مقاومت با جسارت و سخت‌کوشی بسیار برگزاری آن به‌صورت آنلاین را به‌عهده گرفته و تضادها و مشکلات بیشمار آن را یک به‌یک حل کردند و آنچه را که از نظر بسیاری از کارشناسان ناممکن می‌نمود، محقق کردند. بنابراین اولین پیام، نفس برگزاری این گردهمایی است و مجاهدین و مقاومت ایران با برگزاری این گردهمایی به‌خلق محبوب خود و به‌کانون‌های قهرمان شورشی، این پیام را می‌دهند که مجاهدین اشرفی و یاران اشرف‌نشانشان هم‌چنان که طی ۴دههٔ گذشته و در تلاطم‌های سهمگین ان نشان داده‌اند هیچ مانعی را به‌رسمیت نمی‌شناسند و هر سدی را با سخت‌کوشی و فدای بی‌انتها و هر جا که ایجاب کند، برای تحقق آرمانشان با نثار بی‌دریغ و خون و جان و همه‌چیز خود در هم می‌شکنند و راه باز می‌کنند. به‌این ترتیب نخستین پیام، یک پیام آرمانی است.

تحولات مهم و تعیین‌کنندهٔ یک سال گذشته

گردهمایی بزرگ و جهانی مقاومت ایران، امسال در شرایط بسیار ویژهٔ تاریخی برگزار می‌شود. کافی است به‌چند تحول مهم و تعیین‌کننده که از گردهمایی سال گذشته تا امسال به‌وقوع پیوسته، نظری بیفکنیم.

  • برپایی قیام خونین و سراسر آبان۹۸ که سپهر سیاسی و اجتماعی ایران را به‌کلی تغییر داد.
  • قیام دیماه ۹۸ که طی آن، مردم و دانشجویان با شعارهای نه شاه و نه شیخ، ماهیت و سرشت ضددیکتاتوری و دموکراتیک مقاومت ایران را به‌منصهٔ ظهور رساندند.
  • شکست مفتضحانهٔ نمایش انتخابات رژیم که با تحریم سراسری مردم مواجه شد و طرد و انزوای تمام‌عیار رژیم در جامعهٔ ایران را به‌نمایش گذاشت.
  • هلاکت پاسدار قاسم سلیمانی فرد شمارهٔ۲ رژیم که با حذف او عمق استراتژیک رژیم در معرض نابودی قرار گرفت.
  • بحران عمیق اقتصادی، با تورم حدود ۵۰درصد و کاهش حدود ۵۰درصدی ارزش پول رسمی کشور و به‌صفر نزدیک شدن درآمد رژیم از نفت.
  • رشد و گسترش کمی و کیفی کانون‌های شورشی و کسب آمادگی بیش‌از‌پیش آنها برای به‌انجام رساندن وظیفهٔ انقلابی و تاریخی خود.

در یک‌کلام، رژیم طی سالهای گذشته بیش‌از‌پیش در سراشیبی سقوط فرو غلتیده و بسا ضعیف‌تر و بحرانی‌تر، جامعه ایران بسا انفجاری‌تر و رژیم از هر زمان دیگر به سرنگونی نزدیک‌تر شده است.

۳پیام به‌۳مخاطب

نخستین پیام این گردهمایی، رو به‌مردم ایران است. پیام این است که مجاهدین و مقاومت ایران و به‌طور خاص، کانون‌های شورشی در کنار آنها هستند و با تمام توان از قیامهای آنان برای برچیدن بساط استبداد مذهبی حمایت می‌کنند و یقین دارند که دست در دست خلق قهرمان ایران پیروزی را محقق می‌سازند.

پیام دیگر به‌رژیم آخوندی است که مجاهدین و مقاومت ایران و کانون‌های شورشی، مصمم‌تر، منسجم‌تر و نیرومندتر از هر زمان دیگر، کمر به‌انهدام تمامیت رژیم آخوندی بسته‌اند و در راستای سرنگونی بی‌وقفه پیش می‌تازند.

پیام سوم خطاب به‌جامعهٔ بین‌المللی است. پیام این است که یک آلترناتیو و جایگزین قدرتمند سیاسی، برای گذار از فاشیسم مذهبی به‌یک جمهوری دموکراتیک حضور دارد. آلترناتیوی مبتنی بر جدایی دین از دولت، برابری زن و مرد، یک ایران غیراتمی. جامعه بین‌المللی می‌باید حق مردم ایران برای مقاومت علیه این رژیم قرون‌وسطایی و برای نفی و به‌زیر کشیدن آنرا به‌رسمیت بشناسد.

پیام‌هایی که شنیده شده

نشانه‌ها و قرائن حاکی از آن است که هر ۳مخاطب پیامها را شنیده و آن را جدی گرفته‌اند.

مردم ایران با خیزشها و اعتراضات فزایندهٔ خود از غیزانیه و امیدیه تا بهبهان با شعارهای خود، همان مشی مجاهدین و مقاومت ایران و هدفش، نفی و سرنگونی رژیم را فریاد می‌زنند.

رژیم نیز پیام را شنیده و مانند هر سال و بیش از هر سال نسبت به‌گردهمایی امسال مقاومت ایران بر حجم تبلیغات خود علیه مجاهدین به‌طور دیوانه‌واری افزوده است، تا اگر مانند سال۹۷ امکان بمب‌گذاری در این گردهمایی را ندارد، با جنگ روانی و با به‌کار گرفتن همهٔ مزدوران و توابان داخلی و خارج کشوری خود، بلکه بتواند از درخشش و شکوه این گردهمایی خیره‌کننده بکاهد.

دریافت پیام از سوی جامعهٔ بین‌المللی و افکار عمومی جهان را می‌توان از پیامها و فراخوانهای برجسته‌ترین شخصیتهای سیاسی دهها کشور دریافت، از جمله در بیانیه ۳۱شخصیت آمریکایی، بیانیهٔ برجسته‌ترین اسقفهای کلیساهای سراسر انگلستان، بیانیهٔ ۲۴ نماینده مجلس ملی فرانسه و شماری از نمایندگان پیشین این مجلس و بیانیه بیش از ۱۰۰شخصیت از کشورهای عربی در حمایت از گردهمایی جهانی ایران آزاد و حمایت همهٔ آنها از حق مردم ایران بر نفی و سرنگونی دیکتاتوری دینی حاکم بر ایران و حمایت‌شان از مجاهدین و مقاومت ایران و رئیس‌جمهور برگزیدهٔ آن خانم مریم رجوی. به‌عنوان نمونه، در بیانیه ۳۱شخصیت برجستهٔ آمریکایی که بیانگر وجدان عمومی مردم آمریکاست از جمله آمده است:

«روزهای بنیادگراهای مذهبی حاکم بر ایران به‌شمارش افتاده است... تنها سازمانی که بیشتر از هر موجودیت دیگری حتی دولتها برای آزاد کردن شهروندان ایرانی از دست استبداد و آزاد کردن جهان از تروریسم برخاسته از بنیادگرایی عمل کرده شورای ملی مقاومت ایران است... با این پیام که روز حسابرسی در انتظار وحشی‌ترین عوامل رژیم تهران است، ما قویترین پیام امید و همبستگی را به‌مردم ایران و تمامی کسانی که حامی آزادی و عدالت هستند می‌فرستیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6f0db808-b989-44ae-a948-c114af49ed64"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات