728 x 90

اطلاعیه سازمان مجاهدین خلق ایران در هفته گرامیداشت 16 آذر

تظاهرات دانشجویان دلیر در 18 آذر
تظاهرات دانشجویان دلیر در 18 آذر

دانشجویان ایران خواستار نابودی حکومت فاشیستی آخوندها شدند
دانشجویان عکس های احمدی نژاد را پاره کردند و هم صدا با مجاهدان اشرف فریاد می زدند ما زن و مرد جنگیم, بجنگ تا بجنگیم
در پی فراخوان سازمان مجاهدین خلق ایران برای برپایی یک هفته اعتراض و تظاهرات ضدحکومتی به مناسبت روز دانشجو، این اعتراضات پیروزمند از روز 13 آذر با حرکات اعتراضی در دانشگاه های تهران, شیراز, همدان, بابل, شهرکرد, شاهرود, تبریز, نجف آباد, اصفهان, زاهدان و فردوسی مشهد آغاز شد و در روز 18 آذر با همبستگی دانشجویان سراسر کشور با تظاهرات 3000 نفره دانشجویان در مقابل دانشکده فنی دانشگاه تهران به اوج خود رسید. روز سه شنبه 20 آذر با برگزاری مراسم جداگانه ای در دانشگاه های امیرکبیر و علامه طباطبایی تهران و دانشگاه اصفهان با شرکت صدها دانشجو که عکس های احمدی نژاد، گماشته ولی فقیه ارتجاع، را در اصفهان پاره کردند و خواستار آزادی همکلاسی های دربند خود شدند, هفته بزرگداشت روز دانشجو، پیروزمندانه به پایان رسید. در این هفته فرزندان آگاه و آزاده ملت ایران, به رغم تدابیر سرکوبگرانه امنیتی و دستگیریهای گسترده, تهدید و آزار, پرونده سازی و جعل اکاذیب علیه فعالان دانشجویی, شکنجه و ضرب و شتم دانشجویان در سلولهای انفرادی بند 209 اوین، در دانشگاه، به مثابه کانون آگاهی و آزادیخواهی، شعار مجاهدان اشرف را طنین انداز ساختند و به دفاع از حق مسلم آزادی برای مردم ایران برخاستند.
روز 18 آذر, در حالی که نیروهای سرکوبگر رژیم همه دربهای ورودی دانشگاه تهران را زیر کنترل گرفته و از ورود دانشجویان به آن جلوگیری می کردند, بیش از 3000 تن از دانشجویان آگاه ایران زمین با فریادهای مرگ بر دیکتاتور و ما زن و مرد جنگیم, بجنگ تا بجنگیم به تظاهرات پرداختند. آنها فریاد می زدند محمود احمدی نژاد عامل تبعیض و فساد ، مرگ بر این دولت مردم فریب , احمدی نژاد چنگیزی, اسکندر خونریزی و دانشجو می میرد, ذلت نمی پذیرد .
دانشجویان که روی پلاکاردهای خود نوشته بودند: می شنوید؟! این صدای آزادی است ، در بیانیه پایانی تظاهرات خود اعلام کردند: ما خواهان آنیم که این حکومت فاشیستی هرچه زودتر نابود شود. ما فریاد میزنیم همکلاسی های ما را آزاد کنید .
همانطور که خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران در پیام خود به دانشجویان دلیری که در برابر استبداد مذهبی به پاخاستند، متذکر شد: امروز از دانشگاه های تهران و مازندران و خراسان و تبریز و اهواز تا شهر اشرف یک فریاد جاری است و آن فریاد آزادی مردم ایران و نفی دیکتاتوری ولایت فقیه است .
به این ترتیب دانشجویان نشان دادند که دفاع از صلح با نفی تمامیت دیکتاتوری مذهبی یعنی منشأ سرکوب و تروریسم و جنگ افروزی و سلاح های اتمی و کشتار جمعی امکان پذیر است. آزادی و دمکراسی و صلح تنها با پایان دادن به رژیم ولایت فقیه میسر می شود و تلاش های رژیم مردم فریب آخوندی برای به انحراف کشاندن مبارزات دانشجویان به بهانه دفاع از صلح شکست خورده است.
سازمان مجاهدین خلق ایران با گرامیداشت خاطره شهدای 16 آذر و تمامی شهدای دانشجویی که جان خود را در نبرد با دو دیکتاتوری شاه و شیخ فدیه آزادی مردم ایران کردند, به عزم و رزم دانشجویان آگاه و آزادیخواهی که در این هفته دانشگاه های سراسر کشور را به عرصه پیکار خجسته آزادی بدل کردند, درود می فرستد و آنان را به تداوم این پیکار مقدس تا ریشه کن کردن بنیاد دیکتاتوری و استبداد آخوندی از میهن فرا می خواند. سازمان مجاهدین خلق ایران همچنین خواستار مداخله سازمان ها و مراجع بین المللی جهت اعمال فشار برای آزادی دانشجویان دربند و زندانیان سیاسی در زندان های رژیم آخوندی حاکم بر ایران می باشد.


سلام بر خلق, سلام بر آزادی
درود بر رجوی
سازمان مجاهدین خلق ایران 20 آذر 1386

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a46a2e4b-e937-4137-9f60-11a368324149"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات