728 x 90

آن‌سوی «پدیدهٔ پشت‌بام خوابی»

سخن روز
سخن روز

۴۴سال پیش خمینی دجال می‌گفت: «دلخوش نباشید که مسکن فقط می‌سازیم، آب و برق را مجانی می‌کنیم برای طبقه مستمند، اتوبوس را مجانی می‌کنیم برای طبقه مستمند، دلخوش به این مقدار نباشید» (صحیفهٔ خمینی جلد۶ صفحهٔ ۲۷۳).

امروز رسانه‌های رژیمِ این سارق انقلاب و خائن به اعتماد مردم ایران می‌نویسند: «اگر مردم بخواهند به شهر نزدیک باشند ناچارند که روی پشت‌بام چادر بزنند و روزبه‌روز هم با این تورمی که نتوانستند آن را کنترل کنند وضعیت بدتر می‌شود. این پدیده آن‌قدر زیاد خواهد شد که دور تا دور شهر را حلبی آبادها محاصره خواهند کرد» (رویداد۲۴ ـ ۲۳اردیبهشت ۱۴۰۲).
این که مردم به جایی رسیدند که مجبورند «روی پشت‌بام چادر بزنند» و دور تا دور شهر را حلبی‌آبادها محاصره خواهند کرد» بی‌ارتباط با سیاست ۴۰سالهٔ زندان سازی و غارت سیستماتیک اموال و ثروت عمومی نیست.

آخوند جلاد رئیسی هم، که مأمور خمینی ملعون در کمیته مرگ و قتل‌عام مجاهدین بود، با وعدهٔ ساخت یک میلیون مسکن به میدان آمد اما هنوز به نیمهٔ اول بازی ریاست‌جمهوری نرسیده، یک رسانهٔ حکومتی می‌نویسد: «پدیده پشت‌بام خوابی و خانه‌های اشتراکی در تهران طبق شنیده‌ها هر روز گسترش می‌یابند و دولت نیز به شعارهای خود برای ساخت یک میلیون مسکن ادامه می‌دهد» (آرمان ملی ـ ۲۴اردیبهشت ۱۴۰۲). همین رسانه در ادامه می‌نویسد:

«عده‌یی نمی‌توانند خانه‌یی را حتی در محلات پایین تهران کرایه کنند. اجاره کردن یک خانه ۵۰ متری در نازی آباد الآن به صد میلیون، ماهی ده میلیون رسیده است! نمونه‌های بعدی این روند پشت‌بام خوابی و خانه‌های اشتراکی و حلبی آباد است»

رسوایی و فضاحت وعدهٔ ساخت یک میلیون مسکن رئیسی آن‌قدر بالا گرفت که یک رسانهٔ نزدیک به خامنه‌ای اذعان کرد نه تنها مسکنی ساخته نشد، بلکه: «در آخرین آمار مرکز آمار ایران، ساخت‌وساز مسکن در پایتخت به کمترین مقدار ۲۳سال اخیر رسید» (نود اقتصادی ـ ۲۴اردیبهشت ۱۴۰۲).

رویداد۲۴ هم در مطلبی با عنوان «حتی یک مسکن هم در شهرستان من ساخته نشده» با اشاره به شکست پروژهٔ رئیسی و این‌که «اکثر وزرا باید استیضاح می‌شدند» نوشت: «در حال حاضر سه وزارتخانه دولت سیزدهم بدون وزیر است؛ تورم در حال رکوردشکنی است و پای هیچ دونده‌ای به پای روند فزاینده نرخ ارز نمی‌رسد» (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲).

پیش‌تر هم یک رسانهٔ حکومتی در تشریح شکست رئیسی و ضرورت برکناری‌اش نوشته بود: «با این‌که صالح‌آبادی از بانک مرکزی رفته اما دلار بالای ۵۰هزار تومان است، عبدالمالکی هم از وزارت کار کنار گذاشته شده اما بنا بر گزارش مرکز آمار ایران، بیکاری در زمستان گذشته رکوردی جدید به جا گذاشت، میانگین قیمت مسکن هم با پوزخندی به رفتن رستم قاسمی و آمدن مهرداد بذرپاش، هر روز خود را دست‌نیافتنی‌تر می‌کند. در مدارس هم به نظر نمی‌رسد برای عامل مسمومیت‌ها مهم باشد که یوسف نوری رفته است... قرار بود عبدالملکی سالانه با یک میلیون تومان یک میلیون شغل ایجاد کند! قاسمی سالانه یک میلیون مسکن بسازد! ساداتی‌نژاد یک میلیارد درخت بکارد! میرکاظمی مشکل بودجه را حل کند و علی وحدت نوآوری کند! همگی عزل شدند و قاسمی در چین مرحوم شد! فقط اگر رئیسی استعفا کند مشکل دولت حل می‌شود!» (روز نو ـ ۲۹فروردین ۱۴۰۲)

اما مشکل ملت نه با استیضاح وزرا یا استعفای رئیسی، که با سقوط و سرنگونی تمامیت نظام غارت و چپاول در آتش خشم و خروش جوانان و شورشگران حل می‌شود.

نکتهٔ مهم، آن‌سوی پدیدهٔ «پشت‌بام خوابی» و «حلبی آباد»ها شکست یک سیاست و سازوکار استراتژی برای حفظ نظام است.

شکست دولت رئیسی، نه شکستی در عداد سایر ناکامی‌ها و شکست‌های رژیم، بلکه به‌گِل نشستن پروژهٔ خامنه‌ای و شکستی استراتژیک است که آثار و پیامدهای مرگباری برای رژیم ولایت فقیه دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1b612379-b453-4b98-9ba6-17b1dc25fdff"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات