728 x 90

خامنه‌ای؛ واکسن ممنوع، کشتار آزاد!

سخن روز
سخن روز

جمعه ۱۹دی خامنه‌ای در تلویزیون حکومتی ظاهر شد و در رابطه با مسائل مختلف نظام، صحبت کرد. خامنه‌ای در بخشی از صحبت‌هایش به موضوع واکسن کرونا هم پرداخت. در شرایطی که تعداد قربانیان کرونا در ایران، به‌خاطر سیاست‌های حاکمیت آخوندی به ۲۰۰هزار نفر رسیده و «مردم می‌بینند حتی در کشورهای عراق و افغانستان به‌دلیل استفاده از واکسن شرکتهای معتبر، کرونا فروکش کرده» (محبوب‌فر-عضو ستاد حکومتی کرونا-۲۲ آذر۹۹)، و «مردم به این واکسن (فایزر) به‌عنوان ناجی خود چشم دوخته‌اند» (روزنامهٔ حکومتی اقتصاد سرآمد-۲۷آذر۹۹)، و «مطالبه ملی تمام مردم کشور خرید واکسن کروناست» (روزنامهٔ حکومتی جهان صنعت-۲۷ آذر۹۹)، خامنه‌ای با تأکید بر این‌که حرفش حرف آخر است، گفت: «ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع!».

 

این در حالی است که تمام جهان در حال سفارش، تهیه و واکسیناسیون عمومی و رایگان با واکسنهای معتبر و مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی هستند، و «۸۰ کشور ۷میلیارد دوز واکسن فایزر را تهیه کردند و به‌صورت رایگان در اختیار مردم قرار داده‌اند» (روزنامهٔ حکومتی جهان صنعت-۲دی)، خامنه‌ای گفت: «اگر کارخانه فایزر‌شان می‌تواند واکسن درست، کند چرا به ما می‌خواهند بدهند؟!».

 

خامنه‌ای پرده‌ها را کنار می‌زند

بدین ترتیب روشن شد تا امروز پشت بهانه‌جویی‌های سردمداران رژیم برای نخریدن واکسن کرونا و «تعلل مسئولان برای خرید واکسن کرونا» (جهان صنعت-۲۷ آذر) شخص خامنه‌ای بوده. آن هم در زمانی که «هزینه تأمین واکسن (خارجی) کرونا در ایران کمتر از ۲۰۰میلیون دلار است و این عددی نیست که (حکومت) نتواند تأمین کند» (ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی-۲دی).

اما چرا خامنه‌ای تا این حد با وارد کردن واکسنهای معتبر مخالفت می‌کند؟ آن هم در شرایطی که شرکت فایزر اعلام کرده که واکسن تولید شده حتی در برابر ویروس به‌شدت مسری و جهش یافتهٔ کووید۱۹ هم مؤثر است.

 

اهداف خامنه‌ای

ورود خامنه‌ای به صحنه و این‌که به‌طور قطع ورود واکسن را ممنوع کرد، نشان می‌دهد موضوع برای او اهمیت استراتژیک دارد. این استراتژی بر دو پایه «حفظ نظام» و «غارتگری هر چه بیشتر» بنا شده است:

در مورد «حفظ نظام» ، خامنه‌ای از کرونا و کشتار جمعی آن، به‌عنوان سپری برای حفظ نظام استفاده می‌کند، اما از آنجا که برای او و سران رژیم، «حفظ نظام اوجب واجبات است» نه تنها کشتار مردم ایران برایش مهم نیست، بلکه «این (کرونا) می‌تواند یک دستاورد باشد... تبدیل می‌شود به نعمت، تهدید تبدیل می‌شود به فرصت!» (خامنه‌ای-۱۳فروردین۹۹)؛ او امروز هم به‌طور تلویحی بر ضرورت ادامهٔ این «فرصت» تأکید کرد که «مردم خیال نکنند که دیگر حالا مسأله (کرونا) حل شد و تمام شد، نه نخیر!».

 

در مورد «غارتگری هر چه بیشتر» هم خامنه‌ای برای واکسن بی‌اعتبار ستاد غارتگر فرمان خمینی ملعون که با ۱۰۰میلیارد دلار ثروت غارت شده مردم ایران در کنترل خود اوست، روشن ساخت با ممنوع کردن واکسن شرکتهای معتبر، می‌خواهد موانع سود کلان ناشی از فروش واکسن غیرمعتبر داخلی را از سر راه بردارد. کما این‌که «سازمان غذا و دارو زیر فشار سنگین برای تأیید واکسن و داروهای ضد کرونای ساخت داخل است، چرا که گرفتن تأییدیه از وزارت بهداشت به‌معنای سرازیر شدن درآمد کلان برای صاحب دارو است!» (روزنامهٔ حکومتی جهان صنعت-۲۴ آذر). صاحبان دارو در ایران هم همان هلدینگ‌های زیر کنترل بیت خامنه‌ای و سپاه پاسداران هستند که امروز خامنه‌ای برای آنها بازارگرمی کرده که « (واکسن) بهتر را و کامل‌تر را درست خواهند کرد و روزبه‌روز کامل‌تر خواهد شد؛ تا الآن موفق بوده! بعد از این هم انشاالله موفق خواهد بود!».

 

ویروس کرونا متحد ویروس ولایت

صحبت‌های خامنه‌ای نشان داد ویروس کرونا سراپا متحد ویروس ولایت است. رژیمی که وقتی پای حفظ نظام پیش می‌آید، شعارهای دجالگرانهٔ استکبارستیزی را فراموش می‌کند و نمایندهٔ «شیطان بزرگ» را با کلت و کیک و انجیل در تهران میزبانی می‌کند (افتضاح ایران‌گیت و ماجرای مک فارلن) و اگر هم لازم باشد، وزیر خارجهٔ نظام را دوان دوان برای امضای برجام راهی سوئیس می‌کند تا با وزیر خارجهٔ «خبیث‌ترین» دولت جهان در لوزان قدم بزند، اما وقتی پای جان مردم ایران به میان می‌آید خامنه‌ای ورود «واکسن آمریکایی» را قاطعانه ممنوع می‌کند!

 

از طرفی درست مانند آبان۹۸ که در بحبوحه‌ٔ قیام، در میان مهره‌ها و کارگزاران وحشت‌زدهٔ رژیم جنجالی به‌پا شده بود که برای فرونشاندن قیام از گران کردن قیمت بنزین کوتاه بیاییم و خامنه‌ای برای پایان دادن به این تشتت، مجبور شد به صحنه بیاید و با به جان خریدن امواج خشم و نفرت مردم، شکاف رژیمش را ببندد، اکنون هم در بحبوحه‌ٔ خشم ناشی از کشتار کرونا که «بر سر خرید واکسن بین مسئولان جنجال به‌پاشده است» (جهان صنعت-۲۷دی)، خامنه‌ای مجبور شد با ایستادن در برابر طوفان خشم و نفرت توده‌های مردم، بر نخریدن واکسن معتبر تأکید کند.

 

البته خامنه‌ای خوب می‌داند که ممنوع کردن خرید واکسن که امروز به یک مطالبهٔ ملی تبدیل شده، تا کجا او را آماج خشم و انزجار مردم ایران قرار می‌دهد، اما در عین‌حال می‌داند که در حال حاضر حیات رژیمش در گرو دوام کروناست و بنابراین می‌خواهد در پناه این ویروس منحوس چند صباحی دیگر به عمر حکومت شوم خود بیفزاید. اما چه بسا در این بازی مرگ دچار اشتباه مهلکی شده باشد؛ چرا که «طاقت همهٔ مردم (برای واکسن) طاق شده» و سؤال این است که «این طاقت طاق تا کجا ادامه خواهد یافت؟» (روزنامهٔ حکومتی شرق-۲دی) و دیر نیست که «تاب‌آوری اجتماعی (به‌خاطر عدم وارد کردن واکسن) به پایان برسد و به‌صورت اعتراضات در کف خیابان سر باز کند» (روزنامهٔ حکومتی همدلی-۲۷ آذر) و ریشهٔ نظام ضدبشری و ضدایرانی خامنه‌ای را از بن برکند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/860658ae-4c27-48af-99a9-16aef8ba7c48"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات