728 x 90

خامنه‌ای، روحانی؛ نفرت مردمی و جهانی

سخن روز
سخن روز

امروز آخوند روحانی، رئیس‌جمهور ارتجاع در جلسهٔ ستاد کرونا، باز هم هم‌کاسگی‌اش با خامنه‌ای را در جنایت و غارت و دروغ به نمایش گذاشت و حرفهای شقاوت‌بار روز گذشتهٔ خامنه‌ای دربارهٔ عدم ورود واکسن را تکرار کرد.

روحانی که تا چندی پیش وعده می‌داد «مردم مطمئن باشند خرید واکسن خارجی با اطمینان از کیفیت آن در حال انجام است» (۸دی) و تقصیر عدم ورود واکسن معتبر و تأیید شدهٔ فایزر و کرونا را به گردن «دزدهای عالم!» می‌انداخت که: «گفتند پول خرید واکسن باید به یک بانک آمریکایی واریز شود. شما که در دزدی معروفید، ما چطور به دزد اعتماد کنیم؟» ، مانند خامنه‌ای (۱۹دی) پرده‌ها را کنار زد و از سیاست کلان تلفات کرونا با عدم وارد کردن واکسن دفاع کرد و گفت: «شرکتهای خارجی می‌خواستند واکسن‌هایی را به‌ما بدهند که روی مردم ایران آزمایش شود، وزارت بهداشت مانع شد. مردم ما وسیلهٔ آزمایش برای شرکت‌های سازندهٔ واکسن قرار نخواهند گرفت!». سپس طی اعتراف تکان دهنده‌ای گفت: «واکسنهایی در اختیار ما بود که (می‌توانستیم) زودتر وارد کشور کنیم. شرکتهایی بودند که به‌ما پیشنهاد (واکسن) دادند» اما خامنه‌ای و روحانی نپذیرفته‌اند.

 

بی‌درنگ روحانی سخنگوی دولتش را هم به صحنه فرستاد تا عدم ورود واکسن معتبر را مهر کند که «برنامهٔ ما از اول این بوده که... واکسنهای تولید شدهٔ خارجی، خرید نکنیم!» (ربیعی-۲۰دی).

 

مواضع جهانی

این سیاست ضدبشری رژیم، آن هم در شرایطی که به‌خاطر سیاست‌هایی که آخوندها از روز اول ورود کرونا به کار بستند، جان نزدیک به ۲۰۰هزار نفر قربانی شده است، واکنش طرفهای بین‌المللی را برانگیخت.

مایکل رایان مقام بهداشت جهانی در پاسخ به‌خامنه‌ای گفت: «نهاد جهانی بهداشت پیاپی خواسته است که ویروس و حالا واکسن را سیاسی نکنید».

عفو بین‌الملل در بیانیه‌یی گفت: «خامنه‌ای واکسن نجات‌بخش کووید‌۱۹ از انگلستان و آمریکا را برای میلیونها نفر از مردم ایران ممنوع کرده است. این اقدامی در ادامهٔ یک دهه اهانت مقام‌های رژیم ایران به‌حقوق‌بشر، از جمله حق حیات و سلامتی است. خامنه‌ای با جان میلیونها تن از مردم ایران بازی می‌کند».

توئیتر نیز توئیتهای خامنه‌ای به‌زبانهای عربی، انگلیسی و فرانسوی درباره ممنوعیت ورود واکسن به ایران را حذف کرد.

 

نفرت و انزجار مردمی در ایران

در ایران نیز، مردم می‌بینند در شرایطی که در قتلگاه کرونا هستند، اکنون «ماجرای واکسن کرونا برای مردم ایران حالا پیچیده‌تر شده» (روزنامهٔ حکومتی شرق-۲۰دی) و در شرایطی که جهان با شتاب در حال واکسیناسیون عمومی و رایگان است، برای آنها «قطعی‌ترین خبر دربارهٔ واکسن، تصمیم جدی و قطعی برای وارد نکردن واکسن از آمریکا و انگلیس است»؛ و حتی هلال احمر رژیم در پی حرفهای خامنه‌ای «ورود ۱۵۰هزار دوز واکسن کرونای فایزر- بیون‌تک از آمریکا» که آماده بود را منتفی کرد (همان منبع).

 

این سیاست کشتار خامنه‌ای و روحانی، بی‌درنگ توسط مردم در شبکه‌های مجازی به‌صورت بسیار گسترده با موجی از تنفر و خشم، بازتاب داده شد. تا جایی که شبکه‌های رسمی حکومتی، مردم و حتی بسیاری از عوامل رژیم، زیر خبر صحبت‌های ۲۰دی روحانی نوشتند:

«چقدر پست هستین شما» ، «مگه تا الآن ملت برای شما موش آزمایشگاهی نبودن؟ حالا می‌خوای با این حرفها فرار به جلو کنید؟» ، «ما همان واکسن خارجی می‌خواهیم!» ، «اگر کل کرهٔ زمین رو هم بگردی آدم خالی بند و دروغگویی مثل شما پیدا نمی‌شه» ، «قبلا که می‌گفتین واکسن خارجی وارد می‌کنیم چی شد شما یکباره از دیروز فهمیدین واکسن خارجی بده؟!» ، «واقعا نمی‌خواین متوجه بشین مردم شعور دارن، سواد دارن؟ آن‌قدر دروغ می‌گید که خسته شدیم دیگه» ، «سفسطه، توجیه، دروغ، توهین به شعور مردم! همه و همه در این آدم (روحانی) جمع شده!» ، «واکسن فایزر و مادرنا روی ۴۰هزار نفر تست شده و نتیجه گرفته. بعد اینها (خامنه‌ای و روحانی) از دیروز چرت و پرت تحویل مردم می‌دهند. جمع کنید! فکر کردین ملت این‌قدر ساده هستن که حرفهای شما رو باور کنن!» ، «خاک بر سرتون، مملکت افتاده دست کی‌ها» ، «خود (خامنه‌ای و روحانی) واکسن آمریکایی زدن و هر دو (این دو روز) راحت بدون ماسک آمدن، آقازاده‌هاشون هم میرن انگلیس و آلمان اونجا بستری و درمان میشن، ولی به ملت که میرسه ورود واکسن ممنوع میشه!» ، «حکومتتون از همیشه رسواتر شده و این برای نابودی‌تون کافیه!» (تلگرام رسمی خبر فوری رژیم-۲۰دی۹۹).

 

البته سران رژیم از این نفرت و انزجار عمومی آگاه هستند. از این رو روحانی در صحبت‌های امروزش، پیشاپیش نسبت به افشاگریها با سوزوگداز ناله کرد که: «شایعاتی هست که دربارهٔ واکسن ایجاد می‌شود... این‌که فلان کشور واکسن دارند، فلان جا وارد کردند، فلان‌جا قیمتش این‌قدر است... مردم گول نخورند!» (۲۰دی) و سخنگوی دولت روحانی هم با سوزش گفت: «دوقطبی سازی میان واکسن وارداتی و واکسن داخلی و اشاعهٔ بی‌اعتمادی به واکسن داخلی، هدفش پراکندن بذر ابهام میان مردم است!» (ربیعی-۲۰دی).

 

بله، خامنه‌ای و روحانی که کابوس قیامی فراتر از آبان۹۸ رهایشان نمی‌کند، می‌خواهند با کلان تلفات کرونایی، در برابر خطر قیام سد ببندند و به‌گفته خامنه‌ای این تهدید را به فرصت تبدیل کنند تا بلکه قیام در تقدیر را به تأخیر بیندازند.

اما این بازی با آتش است. آتشی که نفرت و خشم متکاثف مردم آن چنان آن را فروزان خواهد کرد که تمام بساط جنایت و فریب رژیم ولایت فقیه را دود و خاکستر کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dfcbec76-dec7-4b35-a242-bb6d21ef6166"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات