728 x 90

«رکورد ۴۰ساله» رئیسی!

سخن روز
سخن روز

خبرگزاری رسمی رژیم روز ۱۷اردیبهشت بلوف دیگری از رئیسی را مخابره کرد که می‌گوید: «ما توانسته‌ایم از ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۵۰میلیارد دلار صادرات داشته باشیم که یک رکورد ۴۰ساله است»! اما رکورد زدن واقعی او، «حبس‌ آمار» و «سانسور اطلاعات اقتصاد» یعنی توقف انتشار همان ارقام نیم‌بند و دستکاری شده مرکز آمار ایران است که در ۴۰سال گذشته متوقف نشده بود.

یک سایت حکومتی در مطلبی با عنوان «حبس دسته‌جمعی آمار» نوشت: «برخلاف سال‌های قبل که مرکز آمار ایران، آمار تورم را در روز نخست هر ماه، به‌صورت مرتب در دسترس مخاطبان قرار می‌داد، در ۲ماه اخیر این اطلاعات منتشر نشده است»(دنیای اقتصاد ـ ۱۲اردیبهشت).

منظور از سانسور و «حبس دستجمعی آمار» چیست؟

«دنیای اقتصاد» با اشاره به گسترش سیاست کتمان و رکورد ۴۰سالهٔ سانسور نوشت: «حبس آمار به تورم محدود نمانده است و در بخش‌های صنعت، تجارت و مسکن نیز مشاهده می‌شود. به‌نظر می‌رسد سیاست‌گذاران برای قضاوت نشدن عملکرد خود در حوزه‌های مختلف علاقه‌‌ای به انتشار آمار ندارند»‌(دنیای اقتصاد ـ ۱۲اردیبهشت).

آخوند جلاد که نمی‌خواهد «گرانی ۲۰۰درصدی کالاها» (تعادل ـ ۷فروردین)، افزایش ۱۵۰درصدی مسکن و رکورد فقر و تورم در دولت سیزدهم برملا شود، روزانه در دروغ و فریبکاری رکورد می‌زند.

او هیچ محدودیتی در کتمان واقعیت و دروغ‌درمانی ندارد و با دست باز ورشکستگی را پیشرفت و شکست را پیروزی توصیف می‌کند چون می‌داند «هیچ نهاد نظارتی نیست که این ادعا‌ها را درباره پیشرفت‌های اقتصادی بررسی کند که بالاخره به این اعداد رسیده‌اند یا خیر؟ بار‌ها نیز اتفاق افتاده است که مدیران دولتی خلاف واقع صحبت می‌کنند، اما هیچ حساب‌کشی وجود ندارد»(علی سعدوندی، کارشناس اقتصادی ـ ۱۶اردیبهشت ۱۴۰۲).

به‌گواه رسانه‌های حکومتی شاخص «پیشرفت» و رکورد دولت گماشتهٔ خامنه‌ای در صعود نرخ ارز و پرواز یک‌دست قیمت‌ها بود طوری که به‌نوشته اعتماد (۱۹فروردین)، «قیمت دلار در کمتر از ۲سال پس از انتخاب رئیسی به ریاست‌جمهوری از ۲۳هزار و ۴۰۰تومان در اردیبهشت ۱۴۰۰ به بیش از ۵۰هزار تومان در اسفند ۱۴۰۱ و فروردین ۱۴۰۲ صعود کرد»

قیمت‌ها ساعتی بالا می‌رود «هر روز چشم باز می‌کنیم اجناس بیش از ۳۰ یا ۴۰درصد گران شده هیچکس هم عین خیالش نیست، صدای مردم هم به هیچ جایی نمی‌رسد؛ این‌که می‌گویند برخی به نان شب محتاج شده‌اند یک واقعیت است»(آخوند حسین قمی ـ ۱۷اردیبهشت ۱۴۰۲).

اطلاعات و آمارها چه در پرده و «حبس» و چه در عیان و هشدار خودی‌ها در جنگ قدرت، بیان‌گر ورشکستگی دولت سوگلی و شکست پروژه انقباضی خامنه‌ای است.

مهدی نصیری، سردبیر اسبق روزنامه کیهان، ۲روز قبل از ادعای «رکورد ۴۰ساله» رئیسی، با اشاره به مسئولیت و نقش شخص خامنه‌ای در «رسیدن به این نقطه» گفت: «تورم لجام‌گسیخته و فقر و فلاکت رو به گسترش و کمرشکن برای مردم که هر روز به‌طور روزانه ابعاد شتاب‌آلود و گسترده‌تری پیدا می‌کند از مشخصات وضع موجود است. فساد سیستماتیک و عمیق و رسوخ کرده در همه ارکان نظام، یکی دیگه از مشخصات وضع موجود هست». او وحشت‌زده تصریح می‌کند که «جمهوری اسلامی به‌لحاظ پایگاه مردمی در یکی از ناامن‌ترین شرایط و دوره‌های خودش هست و هر لحظه امکان شورش مردمی وجود دارد»(۱۵اردیبهشت ۱۴۰۲).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7f3c9054-398f-4528-91ff-77e3e21da96c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات