728 x 90

گزارش ویژه هفته- مقاومت همه‌جانبه

مقالات

قیام آبان- مقاومت همه جانبه
قیام آبان- مقاومت همه جانبه

گزارش ویژه هفته- مقاومت همه‌جانبه

مقاومت همه‌جانبه

اما جلو جلو بگم که امروز به‌جای گزارش تحولات سیاسی اقتصادی هفته میخواهم کمی درباره مقاومت و روش‌های مختلف اون در جامعه دیکتاتوری زده خودمون صحبت کنم. به‌ویژه که این روزها روزهای آبانه و ما داریم می‌رسیم به سالروز قیام بزرگ آبان ۹۸ که پارسال توی همچین روزهایی داشت پا می‌گرفت.

بله امروز می‌خوایم درباره مقاومت همه‌جانبه صحبت کنیم . به‌شرطی که مسئول برنامه هم قبول کنه و اجازه بده که امروز به‌جای گزارش کمی خودمونی بشینیم و کمی درباره روش‌های مختلف مقاومت و مبارزه با دیکتاتوری صحبت کنیم.

امیدوارم بتونم کوتاه صحبت کنم و با کمترین کلمات و در کمترین زمان اونچه رو که میخوام خدمتتون بگم

شاید شما هم تا الآن خیلی وقتها شده به این موضوع فکر کرده باشید که چطوری میشه آتیش مبارزه با دیکتاتوری رو تندتر کرد؟

چطوری میشه قدرت مبارزه با این رژیم سرکوبگر رو افزایش داد؟ تا زودتر به نتیجه که همون سرنگونی باشه برسیم.

اولین پاسخ به این سؤال اینه که باید تمومی عرصه‌های کار و زندگی رو به امکانی برای مبارزه برضد رژیم تبدیل کنیم اما چطوری؟

چند سال پیش یک کتابی بود به اسم مبارزه هه جانبه یا مقاومت همه‌جانبه که حاصل تجربیات مردم کشورهای زیر سلطه بود نویسنده توضیح داده بود که درسته که مبارزه یک عمل و اقدام مشخصه که راه و رسم و قوانین خاص خودشو داره، راه و رسمی که باید قانونمندی‌هاشو یاد گرفت و خلاصه اول باید قبول کرد که مبارزه یه علمه مثل فرضا علم فیزیک یا مکانیک یا پزشکی. یعنی نیاز داره به آموختن روش مبارزه.

اما همون نویسنده در کتابش نوشته بود اگه ما واقعاً می‌خوایم زودتر به نتیجه برسیم باید تمامی لحظات زندگیمونو به فرصتی برای مبارزه با دیکتاتور یا نیروی اشغالگر تبدیل کنیم. حالا احتمالاً می‌پرسید چطوری؟ الآن عرض می‌کنم.

نویسنده اون کتاب نوشته بود مهم نیست شغل شما چیه؟ رئیسی یا یه کارگر ساده. معلمی یا دانش‌آموز. زنی یا مرد. پیری یا جوون. فقیری یا دارا و به‌قول معروف پولدار. سالم و سرحال و روپایی یا حتی در راه رفتن مشکل داری.

اینا هیچکدوم مهم نیست یعنی در واقع اینها هیچکدوم تعیین‌کننده نیستن. خب می‌پرسید پس چی تعیین‌کننده است؟ بله راستی اگه اینها هیچکدوم تعیین‌کننده نیستن پس کننده است؟! جوابش یک کلمه است: تصمیم! بله تصمیم!

ممکنه من یه کارگر ساده بیکار و مسن باشم با هزارتا بدبختی، اصلاً فکر کنید که من یه مادر پیر سرپرست خانوارم! خوب شد! هزارتا هم بدبختی و گرفتاری دارم. اما این‌که با این رژیم به اندازه توان خودم مبارزه بکنم یا نکنم چه ربطی داره به اینها؟ هرکس در هر وضعیتی که باشه و در هر سن و سالی میتونه هزارتا کار در مبارزه برای آزادی خودش و آبادی مملکت و شهر و خونه خودش بکنه. چطوری؟ خب این رو هم همون کتابه که عرض کردم از تجارب مردم الجزایر و ویتنام و جاهای دیگه مثال زده که یه چندتاییشو براتون میگم.

شما اگه روزی دو بار هم فرصت داشته باشی از خونه به محل کار بری یا از خونه به مغازه و نونوایی بری یا حتی برای معالجه یکی از اعضای خونواده‌ات به بیمارستان یا مطب دکتر بری یا برای پرداخت قبض آب و برق به بانک بری و خلاصه به هر علتی مجبور باشی که روزی دو بار از خونه در بیایی همون دوتا ترددت میتونه فرصتی باشه برای مبارزه با دیکتاتوری آخوندها. میتونی دو سه تا شعار علیه‌شون بنویسی. میتونی دوسه تا عکسشونو پاره کنی. میتونی توی صحبت با این و اون پنبه‌اشونو بزنی و هزارتا کار دیگه مثل این کارها.

شما میتونی توی دوست و فامیلت وقتی که هرازگاهی با هم میشینید مقاومتو بهشون معرفی کنی

میتونی کتاب یا اطلاعیه‌هاشونو هرطور که میتونی منتشر کنی. اگه به فضای مجازی دسترسی داری توی فضای مجازی مقاومتو تبلیغ کنی. میتونی بچه‌های فامیلو نسبت به مقاومت و نقش مبارزاتیش آشنا کنی. خودت نمی‌تونی به‌قول معروف چریک باشی اما میتونی چریک تربیت کنی. فضای دوست و آشنا و فامیلو در آشنایی با مقاومت تغییر بدی.

می‌بینید چقدر کار میشه کرد؟ حالا اگه ذهن خودتونو فعال کنید می‌بینید خودتون میتونید به یه منبع صدور تجربه برای مقاومت همه‌جانبه برای مردم شهرهای دیگه دربیایید و چه بسا خودتون الگویی بشید برای مردم کشورهای دیگه که اونها هم با همچین هیولاهایی مثل آخوندها روبه‌رو و درگیر هستند.

یادم رفت اینو بگم توی هم تجارب ملل دیگه برای مقاومت همه‌جانبه اومده بود که اگه هیچ کاری ازتون ساخته نیست حداقلش اینه که توی کار دشمنتون یعنی دیکتاتوری هرطور که می‌تونید کارشکنی کنید. ابزار و وسایل مورد استفاده‌اشونو که برای سرکوب مردم بکار می‌برن از کار بندازید،

شما حتی میتونید با انتشار اخبار مقاومت به دشمن ضربه بزنید

شما می‌تونید با ارسال اخبار مقاومت به خبرگزاریهای خارجی که در دسترستون هستن، باعث بی‌آبرویی دیکتاتوری بشید.

شما می‌تونید با ارسال اخبار مقاومت یا کارهای ضدمردمی دشمن به شبکه‌های خبری مختلف باعث ضایع شدن دیکتاتوری بشید.

فقط به‌شرطی که:

تصمیم بگیرید! همین! تصمیم!

اینه اون شاه‌کلیدی که میشه باهاش هر در بسته‌ای رو باز کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/00b8e259-9c0e-4045-bce6-208fd21e63e7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات